Tejtermékek fogyasztási gyakoriságának vizsgálata Magyarországon
Kulcsszavak:
tejtermékek, fogyasztási gyakoriság vizsgálat, MagyarországAbsztrakt
A magyar vásárlók tejtermék fogyasztási gyakoriságát e termékek hazai piacán végzett 1000 fős reprezentatív felmérés elemzéseként vizsgáltuk. Megállapítottuk, hogy a magyarok 74,1%-a valamilyen gyakorisággal fogyaszt tejet, illetve valamilyen tejterméket. Mégis azt lehet mondani, hogy az egyes tejtermékeket vizsgálva jelentős a nem fogyasztók aránya. Leggyakrabban a tejet fogyasztják hazánkban, emellett jelentős szerepet játszik a vaj, a vajkrém, illetve a különböző érlelt sajtok. A másik végletet a jégkrémek, illetve a natúrjoghurtok képviselik, ezek fogyasztására átlagosan kéthetente kerül sor éves szinten. A kutatás részét képezte a margarin vizsgálata is. A válaszadók 56%-a többé-kevésbé egyetértett azzal, hogy ez tejtermék. Összehasonlításunk eredményeként, a margarin fogyasztási gyakorisága megelőzi a tejtermékekét. Ezt fogyasztják a leggyakrabban, de abban a hitben, hogy ez tejtermék.