Az iskolai fegyelmezés történeti vizsgálata

Autores/as

  • Tiborné Maár

Biografía del autor/a

  • Tiborné Maár

    pedagógiai szakértő, Kaposvár

Referencias

„Fénylő ölednek édes örömében...” A sumer irodalom kistükre. Bp.: Európa Kiadó, 1983., 333–336. p. Idézi: A tudás kapui. Szerk.: Kéri Katalin (Mozaikok a nevelés történetéből I.) Bp.: Tárogató Kiadó, 1995., 16. p.

Fuchs, Walter R.: Az új tanulási módszerek. Bp.: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 1973., 27–28. p.; 40. p.

Németh András – Ehrenhard Skiera: Reformpedagógia és az iskola reformja. Bp.: Nemzeti Tankönyvkiadó, 1999., 17. p.

Mészáros István: Iskolatörténeti kaleidoszkóp. Értékek és érdekességek az oktatás-nevelés múltjából. I. kötet, Bp.: Artemis Kiadó, 1989., 171. p

Szent biblia, azaz: Istennek Ó és Új Testamentomában foglaltatott egész szentírás. 1.3., 13.24., 19.18., 22.15., 23.13., 29.15., 29.17-, Fordította: Károli Gáspár, Bp.: Brit és Külföldi Biblia Társulat, 1939., 557–578. p.

Szent Benedek regulája. Pannonhalma: Bencés Kiadó, 1993., 15. p., Idézi: Kéri Katalin 1995., i.m., 53. p.

Mészáros István: A középkori nevelés. Bp.: Tankönyvkiadó, 1964., 19. p.

Mészáros István: Mióta van iskola? Bp.: Móra Ferenc Könyvkiadó, 1982., 146. p.

Németh András – Ehrenhard Skiera, 1999., i.m. 21. p.

Horváth László – Pornói Imre: Neveléstörténet. Nyíregyháza: Bessenyei György Könyvkiadó, 1977., 234. p.

Mészáros István 1964., i.m. 147. p.

Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla: Bevezetés a pedagógia és az iskoláztatás történetébe. Bp.: Osiris Kiadó, 2000., 76. P.

Mészáros István 1982., i.m. 147. p.

Mallet, Carl-Heinz: Untertan Kind. Nachforschungen über Erziehung. Ullstein

Sachbuch, Frankfurt am Main, Berlin, 1990., 43., Idézi: U. o., 2001., 85. p.

Fuchs, 1973., i.m. 92. p.

Weber, Max: A protestáns etika és a kapitalizmus szelleme. Bp.: Gondolat, 1982., 174. p., Idézi: Pukánszky Béla 2001., i.m. 87. p.

Pukánszky Béla – Németh András: Neveléstörténet. Bp.: Nemzeti Tankönyvkiadó, 1995., 141. p.

Platóntól-Steinerig. Egyetemes neveléstörténeti szöveggyűjtemény. (Szerk. Balázs Sándor). Eger: Eszterházy Tanárképző Főiskola Nyomdája, 1996., 168. p.

Locke, John: Gondolatok a nevelésről. Ford.: Mutschenbacher Gyula, Bp.: Katholikus Középiskolai Tanáregyesület, 1914., 97. p., Idézi: Pukánszky Béla, 2001., i.m. 92. p.

Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla 2000., i.m. 123. p.

Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla 2000., i.m. 139. p.

Pukánszky Béla: A testi fenyíték témája a 19. századi magyar neveléstankönyvekben. http://www.C3.hu/scripta/szazadveg/23/pukanszky.htm

Mészáros István 1989., i.m. 177. p.

Pukánszky Béla: A testi fenyíték témája ..., 4. p., (2004. október 15.)

Fuchs, Walter R.: Az új tanulási módszerek. Bp.: Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, 1973., 88. p.

Németh András – Ehrenhard Skiera, 1999., i.m. 48. p.

Pukánszky Béla: Felméri Lajos ismeretlen arca - a gyermekkép újszerű vonásai az első kolozsvári pedagógiaprofesszor írásaiban. = Neveléstudomány az ezredfordulón. (Szerk.: Csapó Benő és Vidákovich Tibor), Bp., 2001., 426. p.

A magyar nevelés története. I. kötet, (Szerk. Köte Sándor). Bp.: Tankönyvkiadó, 1988., 155. p.

Mészáros István – Németh András – Pukánszky Béla 2000., i.m. 398. p.

Mészáros István 1989., i.m. 180. p.

Publicado

2005-11-30

Número

Sección

Tanulmányok

Cómo citar

Az iskolai fegyelmezés történeti vizsgálata. (2005). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 3(2), 36-47. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5522