Ki tanul kitől? Tudástranszfer a Kaposvári Egyetem és a Tamási kistérség között

Autores/as

  • Edina Sáriné Csajka Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar
  • Viktória Csizmadiáné Czuppon Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Nándor Németh Pannon Elemző Iroda Kft

Resumen

A leghátrányosabb helyzetű kistérségek és a felsőoktatás együttműködési programját a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségben a leghátrányosabb helyzetű kistérségekkel foglalkozó programiroda, valamint a Magyar Idegenforgalmi és Területfejlesztési Közhasznú Egyesület (MITE) hozta létre 2009-ben. A programiroda a Végrehajtás Operatív Program támogatásával egy kísérleti (pilot) projektet indított el, amely az ország 33 leghátrányosabb helyzetű, komplex programmal segítendő kistérségének körét érinti, és melynek koordinálásával a MITE-t bízták meg. A program abból a gondolatmenetből született, hogy a leghátrányosabb helyzetű kistérségek kapcsolathiánnyal küzdenek, ugyanakkor számos felsőoktatási intézmény rendelkezik ilyen kapacitásokkal, amelyeket sok szempontból is célszerű lenne e kistérségek felé irányítani. A Kaposvári Egyetem 2011-ben kapcsolódott a programhoz, amikor Tamási kistérséggel kötött együttműködési megállapodást.

Biografía del autor/a

  • Edina Sáriné Csajka, Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

    PhD

  • Viktória Csizmadiáné Czuppon, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar

    PhD

  • Nándor Németh, Pannon Elemző Iroda Kft

    PhD

Referencias

Etzkowitz, h. – Leydesdorff, L.: The Dynamics of Innovation: From National Systems and ‘Mode 2’ to a Triple helix of University-Industry-Government Relations. Research Policy, 29(2), 109–123. 2000. doi: https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00055-4

Etzkowitz, h. – Leydesdorff: The Triple helix---University-Industry-Government Relations: A Laboratory for Knowledge-Based Economic Development. EASST Review 14, 14–19. 1995.

European Comission: Expert Group on Knowledge Transfer – Final Report 30. November. 2009. 2010.

Gál Z.: Az egyetemek szerepe a regionális innovációs hálózatokban, In.: Búzás Norbert (szerk.), Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés, Jate Press, Szeged. 2005, pp. 271–294. 2005.

Lengyel B.: Tirple helix kapcsolatok a tudásmenedzsment szemszögéből. In: Buzás N. (szerk.): Tudásmenedzsment és tudásalapú gazdaságfejlesztés. SZTE Gazdaságtudományi Kar Közleményei 2005. JATEPress, Szeged, 293–311. o. 2005.

Leydesdorff, L. – Etzkowitz, h.: Can “The Public” Be Considered as a Fourth helix in University-Industry-Government Relations? Report of the Fourth Triple Helix Conference. Science & Public Policy, 30(1), 55–61.2003. doi: https://doi.org/10.3152/147154303781780678

Leydesdorff, L. – Meyer, M.: The Triple helix Model and the Knowledge-Based Economy, Journal of Northeastern University (Social Science), 12(1),11–18. 2010.

Leydesdorff, L.: The Triple helix, Quadruple helix, …, and an N-tuple of helices: Explanatory Models for Analyzing the Knowledge-based Economy? http://www.leydesdorff.net/ntuple/ntuple.pdf . 2011.március 25. doi: https://doi.org/10.1007/s13132-011-0049-4

Nelson, R. R. – Winter, S. G. An Evolutionary Theory of Economic Change. Cambridge, MA: Belknap Press of harvard University Press. 1982.

Papanek G.: The relationship between Science, Industry and the Government in Hungary, a county in transition. Paper presented at the 3rd Triple helix Conference in Rio de Janeiro, 26. April 2000.

Publicado

2011-06-30

Número

Sección

Nevelés - Képzés

Cómo citar

Ki tanul kitől? Tudástranszfer a Kaposvári Egyetem és a Tamási kistérség között. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(1-2), 135-143. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5266

Artículos más leídos del mismo autor/a