In Mission to Follow Kodály Zoltán’s Track

Authors

  • Adrienn Gábor

Abstract

The educational principles of Zoltán Kodály are well known in the academic life worldwide, as well as his rich artistic and theoretical results in music pedagogy. Hungarian music teachers also know two colleagues’ results of Kodály, who have been elaborated with the methodology of his educational concept: Jenő Ádám for elementary schools and Katalin Forrai for kindergartens. By these methods the Hungarian students are well educated in music from the pre-kindergarten to the music academy. But there are two other important names too, which are well known also among parents: Ilona Gállné Gróh and „Ringató”. In my essay I introduce „Ringató” (Dandling) Music Educational Network in theory and in practice. I display my survey ’s results about a three counties research on Ringató.

References

Cole, M. – Cole, S.R. (2006): Fejlődéslélektan. Második, átdolgozott kiadás. Osiris Kiadó, Budapest.

Csépe Valéria (2010): Agyfényesítő zene. Mindennapi Pszichológia, 2010.02.14.

Forrai Katalin (1994): Ének a bölcsődében. Hetedik kiadás. Editio Musica Budapest Kiadó, Budapest.

Jávorszky Edit (2009): Fejlődéspszichológia. Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógia Kar, Sopron.

Kiss Áron (1891): Magyar gyermekjáték-gyűjtemény. Hornyánszky V. Kiadó, 1891, Akadémiai Kiadó, 1984.

Kodály Zoltán (1964): Visszatekintés I. Szerk. Bónis Ferenc; Zeneműkiadó, Budapest.

Szőnyi Erzsébet (1986): Kodály Zoltán nevelési eszméi. Tankönyvkiadó Vállalat, Budapest.

Turmezeyné Heller Erika - Balogh László (2009): Zenei tehetséggondozás és képességfejlesztés. Kocka Kör Tehetséggondozó Kulturális Egyesület és Faculty of Central European Studies, Constantine the Philiosopher University in Nitra.

Zsolnai Anikó (2001): Kötődés és nevelés. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest.

Published

2011-12-20

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

In Mission to Follow Kodály Zoltán’s Track. (2011). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 9(3-4), 92-105. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5233