A hallgatói létszámok alakulása és a hallgatók továbbtanulási motivációi a felsőoktatásban

Autor/innen

  • Mónika Balázsovics Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar

Abstract

Európában és Amerikában az elmúlt néhány évtizedben lezajlott társadalmi változások következtében a felnőttoktatás, az élethosszig tartó tanulás kiemelkedő jelentőségre tett szert. A modernizáció, a fejlődés megállíthatatlan folyamatok. A tanulás már nemcsak a művelődés és a kultúra javainak elsajátítását, hanem az emberi tőkébe való beruházást is jelenti. Az 1990-es évek közepétől az Európai Unió nagy hangsúlyt fektet a lifelong-learningre, mivel a szakemberek felismerték, hogy az oktatásnak rendkívül nagy szerepe van, mind a személyes, mind a társadalmi fejlődésben. A lifelong-leaming lehetőséget ad a munkavállalók számára a folyton változó, fejlődő munkaerő-piaci kihívások leküzdésére. Ezen kívül kiemelkedő jelentőséggel bír a szegénység, a társadalomból való kiszakadás, kirekesztődés, és a tudatlanság csökkentésében, segít a társadalmi integráció és esélyegyenlőség biztosításában. A technológiák és a tudomány fejlődésével egyidejűleg a munka jellege is átalakul, ebből következik, hogy a munkaerőnek is fejlődésre, átalakulásra, továbbképzésre van szüksége. 2010-re az Európai Unió célul tűzte ki a teljes foglalkoztatottság elérését. Ehhez azonban szükség van a munkaerő folyamatos megújulására, továbbképzésére. Folyamatos tanulással megvalósítható a tudásalapú társadalom.

Veröffentlicht

2007-09-26

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

A hallgatói létszámok alakulása és a hallgatók továbbtanulási motivációi a felsőoktatásban. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(3), 35-47. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5444