Az önirányító tanulás kiemelkedő kutatói a XX. század második felében

Autor/innen

  • Sarolta Pordány Pécsi Tudományegyetem

Abstract

A XX. század második felében végzett önálló tanulással kapcsolatos kutatások jelentősége abban határozható meg, hogy felhívták a figyelmet arra, nem elegendő a formális oktatás szerint (osztálytermi munka, tananyagfejlesztés) gondolkodni a felnőttek tanulásáról, mert az nem csak az akkreditált képzőintézményekben, hivatásos tanár jelenlétében történhet. Ezeknek a kutatásoknak az eredményei teremtették meg a jelenleg is számos kutatóhelyen folyó önállótanulás-kutatás alapjait.
Mivel a nemzetközi kutatási eredmények csak korlátozottan, nagy késéssel jelenhettek meg a hazai szakmai folyóiratokban, és több kutatásról egyáltalán nem is jelent meg ismertetés, így az angol nyelvű főbb vizsgálati eredmények, és a módszertani hiányosságok összefoglaló jellegű áttekintése segíthet a további kutatómunkában. Természetesen a más nyelvterületeken végzett kutatások is nélkülözhetetlen kiegészítéseket tartalmaznak a problémával kapcsolatban, így azok feltáró összegzése is szükséges ahhoz, hogy az önállótanulás-kutatás közelmúltjának történetét egységben lássuk.

Veröffentlicht

2008-06-25

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

Az önirányító tanulás kiemelkedő kutatói a XX. század második felében. (2008). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 6(1), 29-42. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5407