Pedagógia és politika Magyarországon az 1950-es években

Autor/innen

  • Erika Kubány

Abstract

Az ötvenes évek ellentmondásos időszaka mély és feldolgozatlan sebeket ejtett a magyar társadalomban. Az átéltek kibeszélése segítséget nyújthat a múlt feldogozásában és a jelen átértékelésében. A jelen megértéséhez fontos megismernünk a múltat. Ezt a kijelentést szeretném kutatásommal alátámasztani, amikor oral history interjúkat készítek a történelem szemtanúival. Az eddig elkészült interjúk nem engednek meg messzemenő következtetéseket, de a történtek eltérő hatása a különböző társadalmi osztályokra már kivehető.

Literaturhinweise

Kéri Katalin (2004): A pártideológia tükröződése az 1950-1953 között kiadott alsó tagozatos tankönyvekben. Acta Paedagogica 11-12, 2004/1-2, 23-34.

Romsics Ignác (2005): Magyarország története a XX. században. Osiris Kiadó, Budapest

Vértesi Lázár (2004): Oral History. AETAS – történelemtudományi folyóirat, 2004/1, 158-172

Veröffentlicht

2012-12-30

Ausgabe

Rubrik

Közlemények

Zitationsvorschlag

Pedagógia és politika Magyarországon az 1950-es években. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(3-4), 232-239. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5157