Pedagógia és politika Magyarországon az 1950-es években
Abstract
Az ötvenes évek ellentmondásos időszaka mély és feldolgozatlan sebeket ejtett a magyar társadalomban. Az átéltek kibeszélése segítséget nyújthat a múlt feldogozásában és a jelen átértékelésében. A jelen megértéséhez fontos megismernünk a múltat. Ezt a kijelentést szeretném kutatásommal alátámasztani, amikor oral history interjúkat készítek a történelem szemtanúival. Az eddig elkészült interjúk nem engednek meg messzemenő következtetéseket, de a történtek eltérő hatása a különböző társadalmi osztályokra már kivehető.
Literaturhinweise
Kéri Katalin (2004): A pártideológia tükröződése az 1950-1953 között kiadott alsó tagozatos tankönyvekben. Acta Paedagogica 11-12, 2004/1-2, 23-34.
Romsics Ignác (2005): Magyarország története a XX. században. Osiris Kiadó, Budapest
Vértesi Lázár (2004): Oral History. AETAS – történelemtudományi folyóirat, 2004/1, 158-172
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2012 Kubány Erika
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.