Jó gyakorlatok – sikeres pedagógiai innovációk Egerben
Absztrakt
A nemzetközi összehasonlításra alkalmat adó, iskolai eredményességre vonatkozó mérések, kutatások azt jelzik, hogy a magyar diákok az elsajátított tudás alkalmazásában több területen elmaradnak a kívánatostól. Mindez a hátrányos helyzetű, alulmotivált, tanulási nehézségekkel küzdő diákokra fokozottan érvényes. Az utóbbi években, az iskolákban teret kapott a kompetencia alapú oktatás, mely a tudást, az attitűdöket/nézeteket és a képességeket foglalják magukba. Tanulmányunk célja elemezni, néhány kompetencia alapú képzési program közoktatásban történő beválását. Feladatnak tekintettük, a tanulók, tanárok és szülők véleményének feltárását, és annak elemzését. Kutatásunk tervezésénél a „tanulói megismerés”, „tanórai differenciálás”, „epochális oktatás”, valamint az IKT eszközök hatását vizsgáltuk a közoktatásban.
Hivatkozások
Falus Iván (2011): Tanári pályaalkalmasság-kompetenciák és sztenderdek nemzetközi áttekintése. EKF Kiadó, Eger.
Hanák Zsuzsanna (2009): Hátrányos helyzetű tanulók továbbtanulásának támogatása speciális tréningprogramok segítségével In: Bábosik István – Torgyik Judit (szerk.): Az iskola szocializációs funkciói. Eötvös Kiadó Budapest. 179–187.
Hanák Zsuzsanna, Dorner László (2012): Adaptation analysis of some alternative competence-based education programs’ in a Hungarian publik school In.: Journal of Baltic Science Education 39(39):52–61 old. doi: https://doi.org/10.33225/pec/12.39.53
Kiss Endre (2002): Tizenkét tétel az értékközvetítő és képességfejlesztő program innovációjáról Veszprémi Egyetem Tanárképzési Pedagógiai Kutatóközpontja, Pápa.
Langerné Buchwald Judit (2010): A reformpedagógiai iskolakoncepciók és az alternatív iskolák elterjedésének korlátai és lehetőségei a közoktatásban. Doktori értekezés (kézirat) Pannon Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola, Veszprém.
Liskó Ilona – Fehérvári Anikó (2008). Hatásvizsgálat pedagógus-továbbképzésekről OFI, Budapest.
Liskó Ilona – Fehérvári Anikó, Havas Gábor, Tomasz Gábor (2007). Kutatási zárójelentés. OFI, Budapest.
Németh András, Pukánszky Béla (1999): Magyar reformpedagógiai törekvések a XX. század első felében. Magyar Pedagógia, 99 (3), 245–261.
Némethné Tóth Ágnes (2009): Tanári attitűdök és inkluzív nevelés. Magyar Pedagógia 109 (2), 105–121.
Torgyik Judit (2004): Az alternatív pedagógiai módszerek hazánkban 1945-től napjainkig. Neveléstörténet, 2004 (1).
Vekerdy Tamás (1994): Waldorf-óvodák, Waldorf-iskolák-, és Waldorf-pedagógia honosítása Magyarországon. Iskolakultúra, 4 (19), 50–54.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2012 Hanák Zsuzsanna, Dorner László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.