A "személyes" művészetpedagógiai programokról
Kulcsszavak:
művészetpedagógia, oktatás, Klee, Lantos Ferenc, Bak ImreAbsztrakt
A művészeti üzem egy folyamatosan alakuló-változó, egyszerre korszerűségre és időtlenségre törekvő intézmény, mely tele van egymásnak ellentmondó vélekedésekkel, egymás érvényességét megkérdőjelező, sőt kioltani szándékozó pozíciókkal. Így nem csoda, hogy a művészet oktathatósága - az oktatható, illetve oktatandó tartalmak, a lehetséges módszerekk és oktatási formák kérdése - is állandó vita tárgyát képezte, s képezi ma is.
Hivatkozások
Bak Imre (1977): Vizuális alkotás és alakítás. Bp.: Népművelési Propaganda Iroda.
Bourdieu, Pierre (2001): A tiszta esztétika történeti genezise. In Házas Nikoletta (szerk.): Változó művészetfogalom. Bp.: Kijárat Kiadó, pp. 95–106.
Eco, Umberto (1998): Nyitott mű. Bp.: Európa Könyvkiadó.
Groys, Boris: A médium nevében: az avantgárd művészete és politikája. In: Balkon 2006/10. pp. 4–7.
Klee, Paul (1987): Kunst-Lehre. Leipzig: Verlag Philipp Reclam jun.
Lantos Ferenc (1994): Képekben a világ. Bp.: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Lützeler, Heinrich (1970): Absztrakt festészet. Bp.: Corvina.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2010 Jancsikity József
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.