A "személyes" művészetpedagógiai programokról

Szerzők

  • Jancsikity József Kaposvári Egyetem Művészeti Kar Vizuális Nevelési Tanszék

Kulcsszavak:

művészetpedagógia, oktatás, Klee, Lantos Ferenc, Bak Imre

Absztrakt

A művészeti üzem egy folyamatosan alakuló-változó, egyszerre korszerűségre és időtlenségre törekvő intézmény, mely tele van egymásnak ellentmondó vélekedésekkel, egymás érvényességét megkérdőjelező, sőt kioltani szándékozó pozíciókkal. Így nem csoda, hogy a művészet oktathatósága - az oktatható, illetve oktatandó tartalmak, a lehetséges módszerekk és oktatási formák kérdése - is állandó vita tárgyát képezte, s képezi ma is.

Hivatkozások

Bak Imre (1977): Vizuális alkotás és alakítás. Bp.: Népművelési Propaganda Iroda.

Bourdieu, Pierre (2001): A tiszta esztétika történeti genezise. In Házas Nikoletta (szerk.): Változó művészetfogalom. Bp.: Kijárat Kiadó, pp. 95–106.

Eco, Umberto (1998): Nyitott mű. Bp.: Európa Könyvkiadó.

Groys, Boris: A médium nevében: az avantgárd művészete és politikája. In: Balkon 2006/10. pp. 4–7.

Klee, Paul (1987): Kunst-Lehre. Leipzig: Verlag Philipp Reclam jun.

Lantos Ferenc (1994): Képekben a világ. Bp.: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Lützeler, Heinrich (1970): Absztrakt festészet. Bp.: Corvina.

Letöltések

Megjelent

2010-02-28

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hogyan kell idézni

A "személyes" művészetpedagógiai programokról. (2010). ARTCADIA : A Rippl Művészeti Intézet Lapja, 2(1), 16-31. https://journal.uni-mate.hu/index.php/artcadia/article/view/3886