Marketing analysis to improve market of hungaricums in the South-Alföld region
Keywords:
Hungaricums, Region marketing, SWOT analysisAbstract
In our research we wanted to know what to do in order to increase the sale of hungaricums that are produced in the South Alföld region. Before developing a marketing strategy we always have to make a real positioning. That is why we examined the strength, weakness, threats and opportunities of the hungaricum products and the region. The region has special products: cherry from Kecel, onion from Makó, red pepper from Kalocsa. It has outstanding traditional methods of production: plum brandy from Békéscsaba, honey made from Asclepias syriaca, apricot brandy from Kecskemét. Despite the excellent quality packaging, branding and advertisement activity are on a low level. With markers of origin and the application of mediamix the demand for these products could be increased. It is the region’s duty to develop a positively differential image for his products, partly because the competition between the Hungary and the regions of the surrounding countries is getting fiercer and, on the other hand, this is the way to get to more domestic and international resource.
References
Csoma Zs. (2001). A kertészeti hungarikumok története és szerepük Magyarországon, valamint Európában. Tanulmány, MTA Budapest.
Ferencz, Á. (1998). Work organization and economic valuation of vine graft production. Acta Agraria Kaposváriensis, 2(1), 79–86.
Ferencz, Á. (2003/a). The economic and marketing analysis of the postharvest of a unique Hungarian product, the pear from Kunfehértó (2001–2002). Acta Agraria Kaposváriensis, 7(2), 43-49.
Ferencz Á. (2003/b). A homoki spárgatermesztés ökonómiai vizsgálata. Kertgazdaság, 35(1), 93–95.
Hoffmeister T., Totth G. (2003). Értékalapú szegmentáció a borpiacon. Reklámvonal 2003 évi különkiadása, Budapest.
Józsa L. (2003): Marketing Strategy. KJK-Kerszöv Kiadó, Budapest, 1–29.
Lakner Z. (2001). Az élelmiszeripar szerepe a természeti erőforrások kiaknázásában, az élelmiszeripari vállalatok telephely választását befolyásoló tényezők és az egyes szakágazatok elhelyezkedése. In: A magyarországi természeti erőforrások gazdaságtana és hasznosítása. Mezőgazda Kiadó, Budapest, 98–127.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2005 Nótári Márta, Hajdu Istvánné

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

