Kié az utca? - Bevásárlóközpontok által közvetett módon okozott vizuális környezetszennyezés

Szerzők

  • Molnár József László Budapesti Corvinus Egyetem, Tájtervezési és Területfejlesztési Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.36249/4d.1.5765

Kulcsszavak:

közvetett, vizuális szennyezés

Absztrakt

Az akusztikus szennyezéshez hasonlóan a vizuális szennyezés elől sem menekülhetünk el, nem tehetjük meg, hogy teljesen bezárkózzunk, hiszen ha más formában és forrásból, de ott is ömlik ránk kéretlenül (pl. ún. „kereskedelmi csatornák”). A reklámtáblák özöne is épp olyan szisztematikus ismétlődéssel lép elénk, mint a „femilifroszt” agresszív zenéje, s a vizuális 
szennyezés is előbb-utóbb közvetett módon testi panaszokat okozhat - már a másutt előforduló hasonló színkombináció is idegesít, stresszel, ingerültséget vált ki.

Információk a szerzőről

  • Molnár József László, Budapesti Corvinus Egyetem, Tájtervezési és Területfejlesztési Tanszék

    okl. tájépítészmérnök

    E-mail: jozsef.molnar@uni-convinus.hu

Hivatkozások

Bornemissza R, (2004): „Fütyülök az esztétikára, mint madár az ornitológiára!" - A XIV. Országos tervezőgrafika Biennáléről, in: Magyar Grafika 2004/8, pp. 78-79.

Dr. Kalas Gy.: Reklám-fogyasztás-hulladék, Környezetünk Magazin, http://www.kornyezetunk.hu/belso/s65.html, 2005.10.28.

Erő Z.: „A kevesebb több" - Túl sok a reklám Budapesten 2005.11.04., in: Kreatív, XIII. évfolyam, 11. szám, http://esma.aitia.ai/ main.php?folderlD=941&articlelD=3904&ctag=articlelist&iid=1, 2005.10.28.

Fényszennyezés oldalak, http:// fenyszennyezes.csillagaszat.hu/ 2005.10.28.

Fórum » Általános társalgási fórumcsoport » A Törzsasztal»Szüntessük be a FAMILY FROSTOTim http://forum.Index.hu/EditArticle/Replay£ditArticle?a=45770389&t=9020156

Hárs G. (2005): Vizuális szennyezés vagy útcaművészet?, in HVG, ? 2005.07.12

http://www.millenaris.hu/index.php?c=asajtó & i d= 169 &set=0

Kaszás Gy.: Leprám, in: Kukabúvár, VII. évfolyam 2. szám, http://www. kukabúvár.hu/ kukabuvar/kb24/kb24 48.html, 2005.10.28.

Kerényi A. (2003): Európa természet és környezetvédelme, Nemzeti Tankönyvkiadó

Magyar Reklámetikai Kódex, Magyar Közterületi Reklámszövetség, 2001 Reklámeszköz definíciók. Magyar Közterületi Reklámszövetség, 2001

Török J. T.: Életünk velejárója - az utca hírmondója, HÍRNÖK, a XIII. kerületi önkormányzat lapja, http://www.adsonline.hu/varosok/budapest/xi i i ker/hirek/hirnok/vii 8/eletunk velejaroja.htm, 2005.10.28.

Vajta Z. (2001): A migráció egyik oka a vizuális környezetszennyezés. Magyar Hirlap, 2001.december 11.

Vass V. (2005): Hiú vagyok Budapestre, in: METRÓ p.6„ 2005.10.28

Letöltések

Megjelent

2006-02-01

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hogyan kell idézni

Kié az utca? - Bevásárlóközpontok által közvetett módon okozott vizuális környezetszennyezés. (2006). 4D Tájépítészeti és Kertművészeti Folyóirat, 1, 48-51. https://doi.org/10.36249/4d.1.5765

Hasonló cikkek

1-10 a 16-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.