Középiskolások tanulás iránti attitűdje

Szerzők

  • Kontra József

Információk a szerzőről

  • Kontra József

    főiskolai docens, Kaposvár

Hivatkozások

Atkinson & Hilgard; Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B. L., Loftus, G. R. (2005): Pszichológia. 3. kiad. Osiris Kiadó, Budapest.

Csapó Benő (2000): A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 3. sz. 343–366.

Csapó Benő (2002A): Az iskolai tudás felszíni rétegei: mit tükröznek az osztályzatok. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.

Csapó Benő (2002b): Iskolai osztályzatok, attitűdök, műveltség. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris Kiadó, Budapest.

Csapó Benő (2003): . A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Csapó Benő (2004); Tudás és iskola Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Csapd Benő és Korom Erzsébet (2002): Az iskolai tudás és az oktatás minőségi fejlesztése. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás Osiris Kiadó. Budapest.

Csepeli György (2001): Szociálpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Dobi János (2001): A matematika tanulásának affektív feltételei. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Entwistle, N. és Kozéki Béla (1986): Tanulási stílusok, tanulási orientációk. Változó Pedagógia, 1. sz. 35–48.

Fishbein, M. (2002): Az attitűd és a viselkedés predikciója. In: Lengyel Zsuzsanna (szerk.): Szociálpszichológia. Szöveggyűjtemény. Osiris Kiadó, Budapest.

Fülöp Márta (2002): Versengés az iskolában. In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Horváth György (2004): Pedagógiai pszichológia. Nemzeti Tankönyvkiadó Rt., Budapest.

Józsa Krisztián (2002): Tanulási motiváció és humán műveltség. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai műveltség Osiris Kiadó, Budapest.

Kimura, D. (2003): Női agy, férfi agy Kairosz Kiadó, Budapest.

Kiss Paszkál (2004): Vélemény. véleményformálás: attitűdök szerepe a nevelésben. In: N. Kollár Katalin és Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest.

Kontra József (1990): A gondolkodás flexibilitása és a matematikai teljesítmény. Magyar Pedagógia, 99. évf. 2. sz. 141–155.

Kontra József (2000): A kreativitás és a matematikai teljesítmény minősítő értékelése. Magyar Pedagógia, 2000. 100. évf 3. sz. 249–273.

Kontra József (2002): What meaning do math grades convey? In: Perczné Göcsei Tünde (tech. szerk.): II. Országos Neveléstudományi Konferencia. A tudásalapú társadalom pedagógiája. Program, tartalmi összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság, Budapest, 236.

Kontra József (2003): Mindennapi érvelések vizsgálata középiskolai tanulók körében. In: Buda András és Holik Ildikó (szerk.): III. Országos Neveléstudományi Konferencia. Az európai tanulási tér és a magyar neveléstudomány. Program, tartalmi összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság. Budapest. 50.

Kontra József (2004): Mindennapi érvelések vizsgálata pedagógusjelöltek körében (absztrakt.) In: Lehmann Magdolna és Nikolov Marianne (szerk.): IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. Tanulás, kommunikáció, nevelés. Program, tartalmi összefoglalók. MTA Pedagógiai Bizottság. Budapest. 120.

Korom Erzsébet (2002): Utószó a második kiadáshoz. Az iskolai tudás: újabb elemzések és eredmények. Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás 2. kiad. Osiris Kiadó, Budapest.

Nagy József (2000): XXI. század és nevelés. Osiris Kiadó, Budapest.

Nahalka István (2002): Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Konstruktivizmus és pedagógia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Nguyen Luu Lan Ahn (2002): A nemek szerepe az iskolában. In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Réthy Endréné (2001a): A tanulási motiváció elemzése. In: Csapó Benő és Vidákovich Tibor (szerk.): Neveléstudomány az ezredfordulón. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Réthy Endréné (2001b): Motivációs elképzelések. In: Golnhofer Erzsébet és Nahalka István (szerk.): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Réthy Endréné (2003a): Az oktatási folyamat. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Réthy Endréné (2003b): Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Sallay Hedvig (2002): Tanári elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói: érvényesül-e és miként fejti ki a hatását a Pygmalion-effektus? In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Tóth László (2000): Pszichológia a tanításban. Pedellus Tankönyvkiadói Kft., Debrecen.

Tóth László (2001): Pszichológiai módszerek a tanulók megismeréséhez Debreceni Egyetem Kossuth Egyetemi Kiadója, Debrecen.

Letöltések

Megjelent

2006-05-30

Folyóirat szám

Rovat

Műhely

Hogyan kell idézni

Középiskolások tanulás iránti attitűdje. (2006). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 4(1), 28-32. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5510