Korai nyelvfejlesztés Európában és Magyarországon
Absztrakt
A tanulmány elsősorban gyakorlati szempontból kívánja bemutatni a korai nyelvfejlesztést azon tapasztalatokra építve, melyeket a Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kara 2006 szeptemberétől gyűjt. Több oldalról világítja meg az Angol nyelv az óvodában elnevezésű specializáció működését: megvizsgálja az új program pedagógusképzésben betöltött szerepét, feltárja a kezdeti és a napi gyakorlat során felmerült nehézségeket, ismerteti az újonnan oktatott tantárgyakat. Mindezt aktuális európai háttérbe állítja, szemrevételezve az Európai Unió korai nyelvfejlesztésre vonatkozó irányelveit. Ezen túlmenően skandináv és mediterrán példákkal illusztrálja, hol tart a modern Európa a korai nyelvfejlesztés területén, illetve hogyan illeszkedik a magyar példa a kontinens gyakorlatába.
Hivatkozások
European Commission (2006): Europeans and their Languages [online] < URL: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_243_sum_en.pdf > [2010. augusztus 22.]
European Communities (2004): Promoting language learning and linguistic diversity, An action plan 2004-06, Luxemburg.
Kovács Judit (2009): A gyermek és az idegen nyelv. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest
Navracsics Judit (1999): A kétnyelvű gyermek. Corvina, Budapest
Orban, Leonard (2007): „The role of multilingualism in communicating with EU citizens” [online] < URL: http://europa.eu/rapid/pressReleaseAction.do?referenee=SPEECH/07/173&format=HTML&aged=O&language=EN &guiLanguage=en> [2010. augusztus 22.]
Soósné Orbán Györgyi (2010): Személyiségfejlesztés élmények segítségével, játékos angol nyelvelsajátítással, NyME BPK Lewinszky Anna Gyakorló Óvodája, Sopron
Tárnok Péter (szerk.)(2001): A Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Angol -magyar óvodai nevelési programja, NyME BPK, Sopron
Terestyéni Tamás (1996): Vizsgálat az idegennyelv-tudásról. Modern Nyelvoktatás, 1996/2. 3. szám 3–16.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2010 Kitzinger Arianna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.