Linda Metcalf (2008): Megoldásközpontú tanítás - Hogyan javítsunk a diákok magatartásán, jegyein, a szülői támogatáson és a tanári kar morálján

Alexandra Könyvkiadó, Budapest, 240 p.

Szerzők

  • Kisné Bernhardt Renáta

Absztrakt

Dr. Linda Metcalf hazánkban nemrégiben megjelent könyve már címében is sokat sejtető és inspiráló elsősorban pedagógusok, tanár szakos főiskolások és egyetemisták, illetve az oktatással foglalkozó szakemberek számára.
Létezik megoldásközpontú tanítás? Milyen szituációk vagy esetek megoldására fókuszál? Kinek fontos a megoldás a tanítás során? Egyáltalán mit kell megoldani a tanításunk folyamán? Konfliktusmegoldásra gondolhat a szerző, vagy a tanításban és tanulásban fellépő problémákról olvashatunk? És ha a tanításról beszél, akkor vajon a nevelés kap-e szerepet a szerző gondolataiban? Olvasóként ilyen és ehhez hasonló kérdések merülhetnek fel bennünk, mielőtt még belelapozunk a pedagógus, iskolapszichológus és nevelési tanácsadó végzettségű szerző 240 oldalas könyvébe. A tartalomjegyzékbe és az oldalak közé pillantva azonban egyből leszűkíthető és érthető lesz a könyv célja és használhatósága. A fejezetenkénti összefoglalók és gyakorlófeladatok, a részenkénti „M is történt?” esettanulmányok világossá teszik előttünk e kiadvány kézikönyv jellegét, melyet elsősorban gyakorló és kezdő pedagógusok figyelmébe ajánl maga a szerző is. A recenzens ehhez még hozzáteszi, hogy szülök, diákok, oktatási intézmények vezetői kezében és olvasatában is szívesen látná ezt a kiadványt.

Hivatkozások

Gordon, Thomas (1990): T.E.T. - A tanári hatékonyság fejlesztése. Gondolat Kiadó, Budapest.

Letöltések

Megjelent

2010-08-31

Folyóirat szám

Rovat

Könyvismertetés

Hogyan kell idézni

Linda Metcalf (2008): Megoldásközpontú tanítás - Hogyan javítsunk a diákok magatartásán, jegyein, a szülői támogatáson és a tanári kar morálján: Alexandra Könyvkiadó, Budapest, 240 p. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(2), 139-142. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5330