Elmélet és gyakorlat kapcsolata 2012 után az ének-zeneoktatásban

Szerzők

  • Pintér-Keresztes Ildikó Nyíregyházi Egyetem Zenei Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.10

Absztrakt

Jelen tanulmányom az ének-zene tanárképzésben általam oktatott tantárgyak közül az ének-zene szakmódszertannal és a hozzá szorosan kötődő anyagismeret tantárggyal kapcsolatos. A leendő ének-zene tanárok felkészítésének egyik igen fontos szakasza a megfelelő tankönyv ki- választásának, véleményezésének és korrigálásának kérdésköre.
A tanulmány címében található évszámnak jelentősége van az ének-zene oktatás tartalmi újítása szempontjából. A 2012-ben elfogadott Nemzeti alaptanterv az ének-zene oktatás területén változásokat hozott. A Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek közötti összefüggések, és még inkább a jelentős eltérések feltárása megkerülhetetlen a tanári pályára készülők és a pályán lévők számára. E vizsgálódás következő állomása a kiválasztott tankönyv véleményezése, melynek eredményeképp egy tartós tankönyvet értékelek.

Információk a szerzőről

  • Pintér-Keresztes Ildikó, Nyíregyházi Egyetem Zenei Intézet

    adjunktus
    keresztes.ildiko@nye.hu

Hivatkozások

Rápli, Gy. – Szabó, K. (2013). Énekeskönyv 5. Celldömölk: Apáczai Kiadó Kft. AP-052004. ISBN 978-963-328-092-8

A 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar Közlöny – Magyarország hivatalos lapja, 66. szám. 2012. június 4. pp. 10788–10789.

Kerettanterv az általános iskola 5–8. évfolyamára [online] http://kerettanterv.ofi.hu/02_melleklet_5-8/index_alt_isk_felso.html [2015. november 3.]

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárságának tájékoztatója az iskolai tankönyvellátás 2013. évi változásairól [online] forrás [2015. november 3.]

Letöltések

Megjelent

2018-06-23

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Elmélet és gyakorlat kapcsolata 2012 után az ének-zeneoktatásban. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(2), 137-146. https://doi.org/10.17165/TP.2018.2.10