Javítóintézeti nevelők metaforákban tükröződő intézményképe

Szerzők

  • Izsák Hajnalka University of Pécs, „Education and Society” Doctoral School of Education

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.2

Absztrakt

A javítóintézet egy sajátos világ, amely egyidejűleg büntetőjogi és pedagógiai intézményként működik. Egyrészt, a gyermekvédelmi rendszer részeként oktató-nevelő funkciója van, másrészt a javítóintézeti nevelés a fiatalkorú bűnelkövetőkkel szemben alkalmazható büntetőjogi intézkedés, bűncselekmény elkövetése esetén. A tanulmány célja, hogy a javítóintézeti nevelők metaforáin keresztül betekintést nyújtson abba, hogy a pedagógusok hogyan viszonyulnak munkahelyükhöz, hogyan élik meg a zárt intézetben való munkát. A pedagógusok metaforáiból jellemző módon rajzolódnak ki a javítóintézet sajátosságai, de sok információt kapunk az intézetben zajló nevelői munkáról is.

Információk a szerzőről

  • Izsák Hajnalka, University of Pécs, „Education and Society” Doctoral School of Education

    PhD-hallgató
    hajnalkaizsak@gmail.com

Hivatkozások

Carver, L. J. – Harrison, L. M. (2016). Democracy and the Challenges of Correctional Education. Journal of Correctional Education, Vol. 67, No. 1, pp. 2–16 [online] https://www.jstor.org/stable/10.2307/26506624 [01 August 2021]

Cullen, F. T. – Fisher, B. S. – Applegate, B. K. (2000). Public Opinion about Punishment and Corrections. Crime and Justice, Vol. 27, pp. 1–79. DOI: https://doi.org/10.1086/652198

Eckenrode, C. J. (1965). What Makes Correctional Education Correctional? Journal of Correctional Education, Vol. 17, No. 2, pp. 6–9. [online] https://www.jstor.org/stable/44817881 [18 July 2021]

Hackman, K. M. (1997). Correctional Education—Challenges and Changes. Journal of Correctional Education, Vol. 48, No. 2, Fire and Ice: The Tumultuous Course of Post-Secondary Prison Education, pp. 74–77. [online] https://www.jstor.org/stable/23294135 [01 August 2021]

Hungary, Decree of the Ministry of Human Capacities no. 1/2015 on the rules of juvenile correctional institutions (1/2015. (I. 14.) EMMI rendelet a javítóintézetek rendtartásáról), https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1500001.EMM [15 May 2020]

Hungary, Act CCXL of 2013 on the execution of criminal sanctions and measures, certain coercive measures and detention (2013. évi CCXL. törvény a büntetések, az intézkedések, egyes kényszerintézkedések es a szabálysértési elzárás végrehajtásáról), https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300240.tv [15 May 2020]

Letöltések

Megjelent

2021-11-28

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Javítóintézeti nevelők metaforákban tükröződő intézményképe. (2021). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 19(3-4), 15-27. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.2