A bormarketing jelentősége a Szekszárdi és a Villány-Siklósi borvidéken
Absztrakt
A bormarketing jelentősége a hazai borászatban, így a Szekszárdi és a Villányi borvidéken sem kérdés már többé. A problémát a nem megfelelő információáramlás és a tőkehiány, valamint a jól képzett szakemberek hiánya okozza. A megkérdezett termelők elsősorban az országos bormarketing megfelelő működését várnák el. Mindezek hiányában, a termelők próbálnak borvidéki szinten összefogni, azonban legtöbbször ez is akadályokba ütközik. Így nem marad más lehetőség, mint hogy aki teheti az a saját útját járja, egyéni bormarketing tevékenységet folytatva. A jó bormarketinghez az ún. marketing-mix elemeinek átfogó alkalmazása mellett fontos a hatékony kommunikáció, és az összefogás. A sikeres bormarketingnek a hazai szőlőfajtákra, a borvidékek zászlós borainak kialakítására, a borászok és a szakma összefogására, szigorú szabályozásra és a hatékony kommunikációra kell építenie legfőképpen. A bormarketing segítségével a Szekszárdi és a Villányi borvidék borait minél szélesebb körben meg kell ismertetni és szerettetni mind belföldön és külföldön egyaránt.