Az élelmiszer-biztonság hatása a termékek piaci versenyére Magyarországon
Absztrakt
A téma jelentőségét az adja, hogy az Európai Unióhoz csatlakozásunk révén megnyílt a magyar élelmiszer-piac és több tagország jelentkezett olcsó, ugyanakkor biztonságos árúkkal. A magyar élelmiszer-termelőknek, feldolgozóknak és kereskedőknek ezentúl nem elegendő magas minőségű árukat vinni a piacra, hanem meg kell győződniük arról is, hogy termékeik biztonságosak. Csak akkor tudnak jelentős piaci szegmenset elnyerni, vagy megtartani, ha a biztonság szempontjából kifogástalan árút nyújtanak. A piacért folytatott küzdelemben új eszközökkel is bánni kell: nyomon-követhetőség, kockázatbecslés és a táplálkozási adatok közzététele szerepel az új tudnivalók között. Ezeket marketing célok szolgálatába állíthatjuk, mert részei, eszközei a piaci versenynek is.