Az élelmiszer-biztonság hatása a termékek piaci versenyére Magyarországon

Szerzők

  • Péter Ákos Biacs Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Piacgazdasági és Marketing Tanszék (University of Kaposvár, Faculty of Economics, Department of Marketing) H-7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.

Absztrakt

A téma jelentőségét az adja, hogy az Európai Unióhoz csatlakozásunk révén megnyílt a magyar élelmiszer-piac és több tagország jelentkezett olcsó, ugyanakkor biztonságos árúkkal. A magyar élelmiszer-termelőknek, feldolgozóknak és kereskedőknek ezentúl nem elegendő magas minőségű árukat vinni a piacra, hanem meg kell győződniük arról is, hogy termékeik biztonságosak. Csak akkor tudnak jelentős piaci szegmenset elnyerni, vagy megtartani, ha a biztonság szempontjából kifogástalan árút nyújtanak. A piacért folytatott küzdelemben új eszközökkel is bánni kell: nyomon-követhetőség, kockázatbecslés és a táplálkozási adatok közzététele szerepel az új tudnivalók között. Ezeket marketing célok szolgálatába állíthatjuk, mert részei, eszközei a piaci versenynek is.

Letöltések

Megjelent

2005-02-15

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek