A nyelvi agresszió kutatásának aktualitása és társadalmi jelentősége

Szerzők

  • Pap Kinga Szekszárdi Garay János Gimnázium

DOI:

https://doi.org/10.33569/akk.2504

Kulcsszavak:

közvetlen, közvetett és rejtett nyelvi agresszió, ugratás, konstruktív nyelvi agresszió, interdiszciplináris megközelítés, középiskolás-korúak, diszfémia

Absztrakt

A nemzetközi kutatások fényében állíthatjuk, az erőszak körébe tartozó jelenségek és ezek hatása legérzékenyebben a gyermek- és fiatalkorúakat érinti. Az erőszakos magatartás, a zaklatás, az agresszív beszéd legkülönbözőbb formái jelen vannak az intézményes nevelés közösségeinek, szereplőinek életében. Ugyanakkor az is tény, hogy szavakkal jóval gyakrabban bántják egymást az iskola szereplői, mint tettleg. Hatásukkal, következményükkel éppen ezért számolni kell. A középiskolás-korúak nyelvi agressziójának interdiszciplináris keretekben mozgó nyelvészeti leírása ezért nélkülözhetetlenné vált. Ennek elméleti bevezetőjét tartalmazza ez a tanulmány.

Információk a szerzőről

  • Pap Kinga, Szekszárdi Garay János Gimnázium

    Kenyeresné Dr. Pap Kinga

Letöltések

Megjelent

2021-09-29

Folyóirat szám

Rovat

Nyelvészet

Hogyan kell idézni

A nyelvi agresszió kutatásának aktualitása és társadalmi jelentősége. (2021). ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS | MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE, 4(1), 3-19. https://doi.org/10.33569/akk.2504

Hasonló cikkek

1-10 a 48-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.