A nyelvi agresszió kutatásának aktualitása és társadalmi jelentősége

Szerzők

  • Pap Kinga Szekszárdi Garay János Gimnázium

DOI:

https://doi.org/10.33569/akk.2504

Kulcsszavak:

közvetlen, közvetett és rejtett nyelvi agresszió, ugratás, konstruktív nyelvi agresszió, interdiszciplináris megközelítés, középiskolás-korúak, diszfémia

Absztrakt

A nemzetközi kutatások fényében állíthatjuk, az erőszak körébe tartozó jelenségek és ezek hatása legérzékenyebben a gyermek- és fiatalkorúakat érinti. Az erőszakos magatartás, a zaklatás, az agresszív beszéd legkülönbözőbb formái jelen vannak az intézményes nevelés közösségeinek, szereplőinek életében. Ugyanakkor az is tény, hogy szavakkal jóval gyakrabban bántják egymást az iskola szereplői, mint tettleg. Hatásukkal, következményükkel éppen ezért számolni kell. A középiskolás-korúak nyelvi agressziójának interdiszciplináris keretekben mozgó nyelvészeti leírása ezért nélkülözhetetlenné vált. Ennek elméleti bevezetőjét tartalmazza ez a tanulmány.

Információk a szerzőről

Pap Kinga, Szekszárdi Garay János Gimnázium

Kenyeresné Dr. Pap Kinga

##submission.downloads##

Megjelent

2021-09-29

Hogyan kell idézni

Pap, K. (2021). A nyelvi agresszió kutatásának aktualitása és társadalmi jelentősége. Anyanyelvi Kultúraközvetítés, 4(1), 3–19. https://doi.org/10.33569/akk.2504

Folyóiratszám

Rovat

Nyelvészet