A képregény a multimodális műveltség szolgálatában

A könyvtárak a kilencedik művészet támogató szerepében

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.33569/akk.2446

Kulcsszavak:

képregény, multimodális műveltség, információs műveltség, műveltségtámogatás, oktatás

Absztrakt

A képregény évek óta az egyik legalulértékeltebb műfajként igyekszik megtalálni a helyét a hazai kulturális piacon. A tanulmány betekintést nyújt a képregények világába és igyekszik rávilágítani azokra az általa nyújtott, ám elhanyagolt értékekre, amelyekkel többek között az információs társadalomban történő eligazodáshoz szükséges készségek és képességek kialakíthatók, s amelyek műveltségtámogató szerepükben az ismeretterjesztés és kompetenciafejlesztés szolgálatába állíthatók. A könyvtár, mint az információs társadalom egyik fő alapintézményének a szerepe ezekben a kérdésekben egyáltalán nem elhanyagolható. Az elméleti lehetőségek mellett a hazai és külföldi könyvtárak gyakorlataiból vett példák igyekeznek alátámasztani a képregénynek, mint önálló, értékkel bíró műfajnak a létjogosultságát.

Letöltések

Megjelent

2020-07-01

Folyóirat szám

Rovat

Irodalom

Hogyan kell idézni

A képregény a multimodális műveltség szolgálatában: A könyvtárak a kilencedik művészet támogató szerepében. (2020). ANYANYELVI KULTÚRAKÖZVETÍTÉS | MEDIATON OF HUNGARIAN LANGUAGE CULTURE, 3(1), 38-56. https://doi.org/10.33569/akk.2446