A gazdasági informatika oktatásának néhány kérdése
Kulcsszavak:
gazdasági informatika, curriculum modellek, oktatáspolitikai döntés-előkészítésAbsztrakt
A hazai gazdaságtudományi oktatás színvonalának megőrzése és javítása érdekében célszerű lehet átgondolni, hogy milyen irányokban változott az információ technológia, az informatikai rendszerek, a hazai és nemzetközi követelmények rendszere, továbbá milyen irányban lenne indokolt a gazdasági informatika hazai curriculumját változtatni, fejleszteni. Nemzetközi, elsősorban USA és németországi tapasztalatok alapján keres a szerző válaszokat arra a kérdésre, hogy „hogyan tovább?”. Egyes területek, fontosabb IT fejlődési trendek (hardver, szoftver, operációs rendszerek, programozási nyelvek, hálózati technológiák, integrált szolgáltatás-alapú rendszerek, szabványok) rövid elemzését követően, a gazdasági környezet bizonyos változásai (EU, versenyképesség, üzleti és államigazgatási alkalmazások), valamint a modell-curriculumok (IS2002, MSIS2000) hatásainak elemzésére kerül sor.
Hivatkozások
Csukás B., Bánkuti Gy. (2002). Gondolatok az alkalmazásorientált multidiszciplináris informatikusképzésről. GIKOF az NJSZT Gazdaságinformatikai Kutatási és Oktatási Fórum Szakmai Szervezetének Szakfolyóirata. ISSN: 1588-9130
Dobay P., Raffai M. (2002). A kétciklusú informatikus-közgazdász szakképzési koncepciója. GIKOF az NJSZT Gazdaságinformatikai Kutatási és Oktatási Fórum Szakmai Szervezetének Szakfolyóirata. ISSN: 1588-9130
GI (1992). Rahmenempfehlung für Diplomstudiengänge Wirtschaftsinformatik an Universitäten, Mitteilungen des FB5 der Gesellschaft für Informatik und der Wissenschaftlichen Komission Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsinformatik 34/4 446–449.
GI (2003). Rahmenempfehlung für die Universitätsausbildung in Wirtschaftsinformatik, Mitteilungen des GI–Fachbereichs Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsinformatik, 45/3 374–386.
Gorgone, J. T., Davis, G. B., Valacich, J. S., Topi, H., Feinstein, D. L., Longenecker, Jr. H. E. (2002). Model Curriculum and Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Information Systems, Association for Information Systems.
Gorgone, J. T., Gray, P. (1999). MSIS 2000 – Model Curriculum and Guidelines for Graduate Degree Programs in Information Systems, Association for Computing Machinery. CAIS, 3. https://doi.org/10.17705/1CAIS.00301
Mertens, P., Ehrenberg, D., Griese, J., Heinrich, L. J., Kurbel, K., Stahlknecht, P. (1992). Studien- und Forschungsführer Wirtschaftsinformatik. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg NewYork.
Mertens, P., Chamoni, P., Ehrenberg, D., Griese, J., Heinrich, L. J., Kurbel, K. (2002). Studien- und Forschungsführer Wirtschaftsinformatik. Das Fach, das Studium, die Universitäten, die Perspektiven, Vieweg-Verlag, Berlin. https://doi.org/10.1007/978-3-322-96942-2
Stahlknecht, P. (1992). Einführung in die Wirtschaftsinformatik.Springer-Verlag, Berlin Heidelberg NewYork. https://doi.org/10.1007/978-3-662-06897-7
-- (2000). Stand und Erfordernisse der Informatikausbildung und Informatikforschung an den bayerischen Universitäten und Fachhochschulen. Bericht der Informatik- Kommission des Bayerischen Staatsministeriums für Wissenschaft, Forschung und Kunst.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2004 Molnár István

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
