A gazdasági informatika oktatásának néhány kérdése

Szerzők

  • Molnár István Bloomsburg University of Pennsylvania, College of Business, Computer and Information Systems Department, Pennsylvania, U.S.A. , Pennsylvaniai Bloomsburg Egyetem, Gazdasági Kar, Számítástechnikai és Információs Rendszerek Tanszék, Pennsylvania, U.S.A.

Kulcsszavak:

gazdasági informatika, curriculum modellek, oktatáspolitikai döntés-előkészítés

Absztrakt

A hazai gazdaságtudományi oktatás színvonalának megőrzése és javítása érdekében célszerű lehet átgondolni, hogy milyen irányokban változott az információ technológia, az informatikai rendszerek, a hazai és nemzetközi követelmények rendszere, továbbá milyen irányban lenne indokolt a gazdasági informatika hazai curriculumját változtatni, fejleszteni. Nemzetközi, elsősorban USA és németországi tapasztalatok alapján keres a szerző válaszokat arra a kérdésre, hogy „hogyan tovább?”. Egyes területek, fontosabb IT fejlődési trendek (hardver, szoftver, operációs rendszerek, programozási nyelvek, hálózati technológiák, integrált szolgáltatás-alapú rendszerek, szabványok) rövid elemzését követően, a gazdasági környezet bizonyos változásai (EU, versenyképesség, üzleti és államigazgatási alkalmazások), valamint a modell-curriculumok (IS2002, MSIS2000) hatásainak elemzésére kerül sor.

Információk a szerzőről

  • Molnár István, Bloomsburg University of Pennsylvania, College of Business, Computer and Information Systems Department, Pennsylvania, U.S.A., Pennsylvaniai Bloomsburg Egyetem, Gazdasági Kar, Számítástechnikai és Információs Rendszerek Tanszék, Pennsylvania, U.S.A.

    imolnar@bloomu.edu

Hivatkozások

Csukás B., Bánkuti Gy. (2002). Gondolatok az alkalmazásorientált multidiszciplináris informatikusképzésről. GIKOF az NJSZT Gazdaságinformatikai Kutatási és Oktatási Fórum Szakmai Szervezetének Szakfolyóirata. ISSN: 1588-9130

Dobay P., Raffai M. (2002). A kétciklusú informatikus-közgazdász szakképzési koncepciója. GIKOF az NJSZT Gazdaságinformatikai Kutatási és Oktatási Fórum Szakmai Szervezetének Szakfolyóirata. ISSN: 1588-9130

GI (1992). Rahmenempfehlung für Diplomstudiengänge Wirtschaftsinformatik an Universitäten, Mitteilungen des FB5 der Gesellschaft für Informatik und der Wissenschaftlichen Komission Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsinformatik 34/4 446–449.

GI (2003). Rahmenempfehlung für die Universitätsausbildung in Wirtschaftsinformatik, Mitteilungen des GI–Fachbereichs Wirtschaftsinformatik, Wirtschaftsinformatik, 45/3 374–386.

Gorgone, J. T., Davis, G. B., Valacich, J. S., Topi, H., Feinstein, D. L., Longenecker, Jr. H. E. (2002). Model Curriculum and Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Information Systems, Association for Information Systems.

Gorgone, J. T., Gray, P. (1999). MSIS 2000 – Model Curriculum and Guidelines for Graduate Degree Programs in Information Systems, Association for Computing Machinery. CAIS, 3. https://doi.org/10.17705/1CAIS.00301

Mertens, P., Ehrenberg, D., Griese, J., Heinrich, L. J., Kurbel, K., Stahlknecht, P. (1992). Studien- und Forschungsführer Wirtschaftsinformatik. Springer-Verlag, Berlin Heidelberg NewYork.

Mertens, P., Chamoni, P., Ehrenberg, D., Griese, J., Heinrich, L. J., Kurbel, K. (2002). Studien- und Forschungsführer Wirtschaftsinformatik. Das Fach, das Studium, die Universitäten, die Perspektiven, Vieweg-Verlag, Berlin. https://doi.org/10.1007/978-3-322-96942-2

Stahlknecht, P. (1992). Einführung in die Wirtschaftsinformatik.Springer-Verlag, Berlin Heidelberg NewYork. https://doi.org/10.1007/978-3-662-06897-7

-- (2000). Stand und Erfordernisse der Informatikausbildung und Informatikforschung an den bayerischen Universitäten und Fachhochschulen. Bericht der Informatik- Kommission des Bayerischen Staatsministeriums für Wissenschaft, Forschung und Kunst.

Letöltések

Megjelent

2004-10-15

Hogyan kell idézni

Molnár, I. (2004). A gazdasági informatika oktatásának néhány kérdése. Acta Agraria Kaposváriensis, 8(3), 171-181. https://journal.uni-mate.hu/index.php/aak/article/view/1724