Current Issue

Vol. 21 No. 2 (2023)
					View Vol. 21 No. 2 (2023)
Published: 2023-12-28

Studies

  • Perspectives of teachers and teacher candidates on fostering motivation in musical instrument learning

    Fanni Földi, Norbert Szabó, Krisztián Józsa
    5-18
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.5-18
  • Examining the attitude of Transylvanian kindergarten teachers towards alternative pedagogies

    Erzsébet Habinyák
    19-29
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.19-29
  • The unique interpretation of the ‘Soviet method’ in the documents shaping the kindergarten education of the 1950s

    Yvetta Kóger
    30-48
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.30-48
  • Language examination and language knowledge Situation in the mirror of legal regulation

    Erzsébet Kopházi-Molnár, Zsuzsanna Zsámbok
    49-66
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.49-66
  • The formation and development of the German auxiliary school between 1867-1918

    Krisztina Kovács
    67-75
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.2.67-75
View All Issues

Szeretettel köszöntjük a Képzés és Gyakorlat folyóirat oldalán!

A Képzés és Gyakorlat (Training and Practice) a MATE Neveléstudományi Intézetének és a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának közös gondozású neveléstudományi folyóirata, a hazai és nemzetközi neveléstudományi műhelyek diskurzusainak egyik jelentős fóruma. Külön öröm számunkra, hogy két pedagógusképző intézmény közösen gondozza a periodikát. A két intézmény közötti példaértékű szakmai, tudományos és emberi kapcsolatrendszer immár túlmutat a folyóirat határain – erre is rendkívül büszkék vagyunk.
A folyóirat jelentős értéke a teljes alkotói-szellemi szabadság és a közölt tanulmányok interdiszciplináris jellege, hiszen a szerzők sokszor egy tőről fakadó, globális társadalmi problémák narratív, saját nézőpontú, rendkívül árnyalt, emóciók által vezérelt feltárására vállalkoztak.
Legyen továbbra is jótékony szellemi táplálék a folyóirat iskolaépítő elődeink megismeréséhez,
múltunk megértéséhez, a jelen pedagógiai történéseinek és nagyszerű pillanatainak átéléséhez, egy szeretetteljes jövő építéséhez.

A szerkesztőbizottság nevében tisztelettel és üdvözlettel,

Petőné Csima Melinda
főszerkesztő

Kissné Zsámboki Réka
korábbi főszerkesztő

Bencéné Fekete Andrea
korábbi főszerkesztő

Varga László
korábbi főszerkesztő