Autogén tréning az iskolában

Egy kísérlet tanulságai

Authors

  • István József Kaposvári Egyetem CSVM Pedagógiai Főiskolai Kar

Abstract

A mai iskolai élet egyik sajnálatos kísérő jelensége a stressz, amely a tanárt és a diákot egyaránt terheli. A stresszhatások változatos skálája, mint például a pedagógusok és diákok testi-szellemi megterhelése, a tanulók magatartási-fegyelmi követelményei súlyos terhelő feszültségként jelentkeznek a tanulási folyamatban résztvevőknél. Emiatt célszerű tehermentesítő, segítő, stresszcsökkentő eljárásokat bevezetni, amelyek elviselhetőbbé teszik a megterheléseket, sőt hozzájárulnak az iskolai élmények pozitív megéléséhez. Minél egyszerűbb az alkalmazott módszer, annál nagyobb az esély, hogy bevezethető az iskolai életbe.

Author Biography

  • István József, Kaposvári Egyetem CSVM Pedagógiai Főiskolai Kar

    okleveles pszichológus, főiskolai adjunktus

References

Bagdy E. – Telkes J.: Személyiségfejlesztő módszerek az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 1995.

Bagdy – Koronkai: Relaxációs módszerek. Medicina. Bp. 1978.

Ben-Menachem, M.: Lazíts az életedéit. Új Nap Kiadó, Zalaegerszeg, 1990.

Kermani, K. dr.: Autogén tréning. Maecenas, Bp. 1996.

Krapf, G.: Az autogén tréning gyakorlata. Springer Hungarica, Bp. 1992.

Langen, D.: Autogén tréning. Holló és Társa Kiadó, Kaposvár, 1999.

Published

2003-10-30

Issue

Section

Műhely

How to Cite

Autogén tréning az iskolában: Egy kísérlet tanulságai. (2003). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 1(2), 35-37. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5601

Most read articles by the same author(s)