Hargreaves, Andy - Ann Lieberman - Michael Fullan - David Hopkins (eds): Second International Handbook of Educational Change
Springer 2010. 1077. p. ISBN 978 90 481 2659 0
Abstract
Körülbelül másfél-két évtizeddel ezelőtt erősödött meg az a felismerés, hogy a világ társadalmi és gazdasági értelemben is jelentős átrendeződés korát éri. Az átrendeződés a gazdaságon kívül a technológia területén (lásd pl. számítástechnika, információs társadalom), valamint a kultúrák egymáshoz való viszonyának területén volt igen jelentős. Ezt az átrendeződést a gazdasági, szociológiai, antropológiai szakirodalom széles körben elemezte és vitatta, de a vizsgált folyamatok társadalmi következményei még ma sem egyértelműek. Általánosan elfogadott azonban, hogy az oktatás rendszerének, az oktatáspolitikának is adaptálni kell ezeket a mozgásokat, illetőleg a jó oktatási rendszer maga is indukál olyan változásokat, amelyek termékenyítőén hatnak a gazdaságra és a társadalomra.
2010-ben, néhány hónapja jelentette meg a Springer kiadó azt a több mint ezer oldalas kézikönyvet, amely szinte az egész világot átfogó képet ad azokról a kezdeményezésekről, programokról, amelyek az új társadalmi, gazdasági trendek jelentette kihívásokra adnak választ az oktatás területén. Sajnálatos, hogy a több mint ezer oldat elfoglaló tanulmányok között nincs egy sem, amely a kelet-európai országok tapasztalatait elemezné. Ezt a körülményt üzenetként is felfoghatjuk.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Kulcsár László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.