Gypsy/Roma Ethnic Minority Training at the Apor Vilmos Catholic College in Vác
Abstract
From the very early times various non-Hungarian minorities have always lived in our society. Even St. Stephen I. drew the attention of his son, Imre, to the positive effects of different cultures ’ influence on each other. The relation among the minority groups and the majority might be problematic sometimes but generally their living together is advantageous. This phenomenon is representative in connection with gypsy/roma communities, too (Kállai, 2009). Many articles have already been written about these communities and the existing problems that is why in our short study we are focusing on the Gypsy/Roma ethnic minority kindergarten teacher and primary school teacher training at the Apor Vilmos Catholic College.
References
Elmer István: A ciszterci rendtől a romológiáig. Új Ember. 2001/LVII. évf. 11. szám
Gasparicsné Kovács Erzsébet: Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola története. http://www.avkf.hu/index.php/hu/magunkrol/toertenet.html [2010. augusztus 3.]
Kállai Ernő: Cigányok/romák Magyarországon. Társadalomtörténeti vázlat. In.: Kállai Ernő-Kovács László (szerk.) (2009): Megismerés és elfogadás — Pedagógiai kihívások és roma közösségek a 21. század iskolájában. Nyitott Könyvműhely, Budapest. 156–175.
Kállai Ernő-Kovács László (szerk.) (2009): Megismerés és elfogadás - Pedagógiai kihívások és roma közösségek a 21. század iskolájában. Nyitott Könyvműhely, Budapest.
Kemény István (szerk.) (2000): A magyarországi romák. Press Publika, Budapest.
Michl József (1996): A zsámbéki tanítóképzés története, jelene és jövője. In: Varga Gábor (szerk.): Tanító- és óvóképző főiskolák az új évezred küszöbén. Debrecen, 304–306. http://www.avkf.hu/index.php/hu/magunkrol/toertenet.html [2010. augusztus 2.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Kállai Ernő, Kovács László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.