The Necessity of Competency Sets in Tertiary Education/Adult Teaching

The Results of a Profession Tracking

Authors

  • Hajnalka Mária Háber PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola

Abstract

The inescapable concomitant of the 21st century is the continuous, unbroken conformity dictated by the economy. Flexibility, competitiveness, knowledge-, and competence focus as keywords appear in our mind. In these circumstances what kind of role do the competency sets play among students? Does tertiary education create the possibility of trainings that support economical competitiveness and that follows norms? Is training still valuable? We try to find the answers to all these questions.

Author Biography

  • Hajnalka Mária Háber, PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola

    PhD-hallgató

References

Barakonyi Károly (2004): Rendszerváltás a felsőoktatásban. Bologna-folyamat, modernizáció. Akadémiai Kiadó, Budapest.

Barakonyi Károly (2009): Bologna „Hungaricum ”. Új Mandátum Kiadó, Budapest.

Bocz János (2007): Társadalmi helyzetkép 2005. < URL: http://portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xftp/idoszaki/pdf/tarshelykep2005.pdf > [2010. szeptember 15.]

Henczi Lajos Dr.-Zöllei Katalin (2007): Kompetenciamenedzsment. Perfekt Kiadó, Budapest.

Hinzen, H. (2000): Felnőttoktatás az ezredfordulón In: Heribert Hinzen-Koltai Dénes (szerk.): Felnőttoktatás az ezredfordulón; Perspektívák, tapasztalatok, dokumentumok. Német Népfőiskolái Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete-PTE FEEFI, Budapest, 11–17.

Erpenbeck, J. (1997): Tanulás, mint a kompetenciák megszerzésének lehetősége. In: Heribert Hinzen-Koltai Dénes (szerk.): A felnőttoktatás jövője - A jövő felnőttoktatása. Német Népfőiskolái Szövetség Nemzetközi Együttműködési Intézete-PTE FEEFI, Budapest, 97–102.

Ádámné Dunai Irén-Grábics Ágnes (szerk.) KSH (2004): Nők és férfiak Magyarországon 2005. KSH, SZMM, Budapest.

Published

2010-08-31

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

The Necessity of Competency Sets in Tertiary Education/Adult Teaching: The Results of a Profession Tracking. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(2), 85-94. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5322