Hungarian Attitude to Nature Trails

Authors

  • Tímea Kollarics

Abstract

The study shows the results of a Hungarian survey which was carried out with the help of a questionnaire filled in by 397 volunteers. The surveying was an integral part of the research conducted about the awareness-raising effect and the educational efficiency of nature trails as well as about the effectiveness of the design methodology of interpretational trails. Its primary objective was to provide a comprehensive picture concerning the attitude of Hungarian people to interpretational trails, and we also wanted to know what topics visitors are most interested in and what kinds of expectations people have in connection with nature trails.

References

Kárász Imre (szerk.) (2003): Természetismereti tanösvények Észak-Magyarországon. Eger: Tűzliliom Környezetvédelmi Oktatóközpont Egyesület, 2003. 256 p.

Kiss Gábor (szerk.) (2007): Tanösvények tervezése: módszertani útmutató. Eger: Bükki Nemzeti Park Igazgatóság, 2007. 100 p.

Kollarics Tímea (2012): A fenntarthatóság megjelenése a tanösvények tervezésénél nemzetközi példák alapján. In: Kozma Tamás - Perjés István (szerk.) (2012): Új kutatások a neveléstudományokban: Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány. A múlt értékei és a jövő kihívásai. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága; ELTE Eötvös Kiadó, 2012. 387394.

Központi Statisztikai Hivatal (2002): Népszámlálás 2001/6. Területi adatok. Budapest, 2002. Központi Statisztikai Hivatal (2005): 2005. évi mikrocenzus: Területi és választókerületi adatok. Budapest, 2005.

Petyerák Viktor – Varga Viktor (2009): Virtuális tanösvény készítésének alternatívái a Csörsz-Árok példáján. [Diplomamunka]. Gödöllő: Szent István Egyetem Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar, 2009. 107 p.

Published

2013-12-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Hungarian Attitude to Nature Trails. (2013). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 11(1-4), 133-145. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5130