Institutions and Their Programmes of Non-Vocational Adult Education in a Regional Approach

Authors

  • Edina Márkus Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Debrecen

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.1

Abstract

The goal of this research is to reveal the situation of general configurations of Hungarian non-vocational adult education, both from the sides of the institutions as well as the programmes. This research has several components, while analysing both the Hungarian and the international special literature, the re-analysis of the existing data bases was carried out and interviews were made with institution directors and experts.
Our study presents partial results of this multi-component research. Principally it concentrates on analysing data of our own data base made from registrations. First of all, we analyse supply, what the potential institutional and programme supply for adults is, and what differences and deviations in regions with various social-economical background can be found.

References

A gazdasági folyamatok regionális különbségei 2012. (2013) Budapest : Központi Statisztikai Hivatal, 2013. 45 p.

Akerman, Rodie–Vorhaus, John–Brown, John (2011): The Wider Benefits of Learning. Part 3: Learning, Life Satisfaction and Happiness. Gütersloh : Bertelsmann Stiftung, 2011., 24 p.

Bajusz Klára (2008): Felnőttek az iskolapadban? Az iskolarendszerű felnőttoktatás helyzete és problémái. In: Bábosik István (szerk.): Az iskola korszerű funkciói. Budapest : Okker 2008. 60–75 p.

Csoma Gyula (2002): Felnőttoktatási sajátosságok. In: Mayer József–Singer Péter (szerk.): Módszertani stratégiák az iskolarendszerű felnőttoktatásban 1. – Problémák, kérdések – megoldások, válaszok. Budapest : Országos Közoktatási Intézet, 2002. 72–104 p.

Az Európai Parlament és a Tanács 2006/962/EK ajánlása az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006) In: Az Európai Unió Hivatalos Lapja Magyar nyelvű kiadás, 2006. 12.30. 49. évf., 394. sz. 10–18 p.

Farkas Éva – Farkas Erika – Hangya Dóra – Leszkó Hajnalka (2011): A dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzői. Szeged : SZTE Juhász Gyula Pedagógiai Kar Felnőttképzési Intézet, 2011. 145 p.

Felkai László (2002): A felnőttoktatás története Magyarországon. In: Mayer József–Singer Péter (szerk.): Módszertani stratégiák az iskolarendszerű felnőttoktatásban. 1. Problémák, kérdések – megoldások, válaszok. Budapest : Országos Közoktatási Intézet, 2002. 7–18 p.

Györgyi Zoltán (2006): A civil szervezetek hiánypótló szerepe. In: Educatio, 2006. 15. évf. 2. sz. 305–319 p.

Koltai Dénes (2005a): Felmérés a hazai akkreditált felnőttképzési szervezetek működéséről. Budapest : Nemzeti Felnőttképzési Intézet, 2005. 114 p.

Koltai Dénes (2005b): Felmérés a hazai felnőttképzési szervezetek akkreditált programjainak helyzetéről. Budapest : Nemzet Felnőttképzési Intézet, 2005. 103 p.

Mayer József (2003): A tanulási környezet átalakulása az iskolarendszerű felnőttoktatásban. In: Mayer József–Singer Péter (szerk.): Módszertani stratégiák az iskolarendszerű felnőttoktatásban 5. – Tanári kulcskompetenciák. Budapest : Országos Közoktatási Intézet, 2003. 7–35 p.

Mayer József (2006): A munkaerőpiac elvárásai és az iskolarendszerű felnőttoktatás. Educatio, 2006. 15. évf. 2. sz. 288–304 p.

Márkus Edina (2013): Az általános célú felnőttképzés elméleti megközelítései. In: Felnőttképzési Szemle 2013. 7. évf. 2. sz. 5–15 p.

Mihályfi Márta (2012): Az általános felnőttoktatás közvetett gazdasági előnyei – a nemzetközi kutatások néhány tanulsága. In: Művelődés – Népfőiskola – Társadalom 2012. 19. évf. 4. sz. 8–9 p.

Sáska Géza (2002): A kilencvenes évek felnőttoktatásáról. In: Mayer József: Módszertani stratégiák – problémák, kérdések – megoldások, válaszok. Budapest : Országos Közoktatási Intézet - Krónika Nova, 2002. 47–62 p.

Sz. Tóth János (é.n.): Az általános felnőttképzés fejlesztési koncepciója. Budapest : Magyar Népfőiskolai Társaság In: Magyar Népfőiskolai Társaság [2013. 07.12.] < URL: http://www.nepfoiskola.hu/MNT_hu/downloads/dokumentumok/archiv/ felnkep.rtf

A 2001. évi CI. törvény a felnőttképzésről. In: Magyar Közlöny 2001. 153. sz. 11412–11418 p.

A 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről. In: Magyar Közlöny 2013. 96. sz. 54681–54701 p.

Published

2014-12-20

Issue

Section

Studies

How to Cite

Institutions and Their Programmes of Non-Vocational Adult Education in a Regional Approach. (2014). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 12(3-4), 5-25. https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.1