Investigating the Reasons for the Integration of Schools in Nagykanizsa

Authors

  • Zsolt Kőmüves Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar. Agrárgazdasági- és Menedzsment Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.8

Abstract

In my study I am searching for the answer on the question what economic considerations or organizational transformations justified the integration of two significant schools in Nagykanizsa. My study reveals the economic reasons for the integration as well as the correlations. Besides the economic research the aim of the study was to show how the teachers of both schools were affected by the integration. As a consequence of this complex research I have discovered cause and effect relationships and offer suggestions on a more effective operation.

Author Biography

  • Zsolt Kőmüves, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar. Agrárgazdasági- és Menedzsment Tanszék

    PhD, egyetemi adjunktus
    komuves.zsolt@ke.hu

References

Kanaki Anna: Amikor az iskola is megbukik. In: Eduline honlapja [online] http://eduline.hu/kozoktatas/2010/10/29/20101026_iskolabezaras_botrany

Pedagógiai program: Dr. Mező Ferenc–Thúry György Gimnázium és Szakképző Iskola [online] http://www.mfg.hu/letoltesek/pedagogiai_program_2013.pdf 6–7. pp. [2012.05.13]

Dr. Mező Ferenc–Thúry György Gimnázium és Szakképző Iskola: Iskolatörténet. Az iskola honlapja [online] http://www. kerikanizsa.hu

Zala Megyei Szakképzés- Fejlesztési Koncepció. [online] http://www.zmkik.hu/hu/letoltes/7961/15f1f

Published

2015-12-20

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Investigating the Reasons for the Integration of Schools in Nagykanizsa. (2015). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 13(3-4), 119-131. https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.8