Children’s Relation to Games
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.3Abstract
During the early development of personality emotional bonding is very important. The ties of close emotional relationship are formed. Children gradually learn about the world close to them and they get emotionally tied to their environment. The significant persons, the places and the objects are of great importance, in addition attachment to activities also get a big role. Game activites have great importance all along childhood. In this study primary personal ties are analysed, object-related ties are explained. The development of play and the relationship of children to game activities and toys are considered. An empirical research was conducted and its results are presented.
References
Bowlby, J. (2009). A biztos bázis. Budapest: Animula Kiadó.
Bagdy, E. (2013). Álmok, szimbólumok, terápiák. Budapest: Kulcslyuk Kiadó.
Dúll, A. (2009). A környezetpszichológia alapkérdései. Helyek, tárgyak, viselkedés. Budapest: L’Harmattan Kiadó.
Galimberti, G. (2013). Toy stories. [online] http://inspired.blog.hu/2013/03/14/gyerekek_a_kedvenc_jatekaikkal_a_ vilag_minden_tajarol [2014.június 23.]
Játék a bölcsődében. Módszertani levél. KAPOCS Füzetek 1. 2003. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet.
Kádár, A. – Bodoni, Á. (2010). Az óvodás- és kisiskoláskor játékai elméleti és módszertani megközelítésben. Kolozsvár: Ábel Kiadó.
Lázár, K. (2005). Népi játékok. Budapest: Planétás Kiadó.
Piaget, J. (1978). Szimbólumképzés a gyermekkorban. Budapest: Gondolat Kiadó.
Pungorné, G. K. (2013). A bölcsődébe járó kisgyermekek átmeneti tárgyai. Új Pedagógiai Szemle, 2013/11–12 sz. pp. 40–50.
Stöckert, Károlyné (2011). Kis játékpszichológia. Budapest: Eötvös Kiadó.
Vekerdy, T. (2005). Kicsikről nagyoknak. Budapest: Park Kiadó.
Winnicott, W. D. (1999). Játszás és valóság. Budapest: Animula Kiadó.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Zsubrits Attila, Valkó Anna, Horváth Krisztina, Fehér Annamária
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.