The Practices of Sustainability Education in the Teacher Training College of Győr

Authors

  • Viktória Kövecsesné Gősy Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar, Győr

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21

Abstract

Nowadays environmental education and sustainable education is the most important task. At the Teacher Training College, Department of Pedagogy in Győr some environmental pedagogy programs were developed. The author of the essay is presenting the Theory of Environmental Education and a project in the West-Hungarian University Janos Apaczai Csere Teacher Training College. The Program is aimed at different student age groups. For little children we offer forest kindergarten and forest school programmes from one to five days. The students of our faculty are prepared to study the methodology of environmental education.

References

Czippán Katalin – Haraszti Anikó (2002): Föld csúcs. Hírlevél, Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza, 2002. december

Havas Péter (2004): Fenntarthatóság pedagógiája. A remény paradigmája a 21. század számára kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL www.korlanc.hu

Havas Péter (2003): Helyzetkép és értékelés a fenntartható fejlődésről – Rio+5 után. [online] [2003.10.30. ] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk6.htm

Wheeler, Keith (2004): Fenntarthatóság öt nézőpontból. In: Fenntarthatóság pedagógiája, A remény paradigmája a 21. század számára. kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.korlanc.hu

Kovátsné Németh Mária (szerk.) (1997): Erdőpedagógia. Győr : ACSJTF, 216 p.

Kovátsné Németh Mária (2006): Fenntartható oktatás és projektpedagógia. In: Új Pedagógiai Szemle, 2006. 56. évf. 10. szám, 75–86. p.

Kováts-Németh Mária (2010): Erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig. Pécs : Comenius Kft., 313 p.

Palmer, Joy – Neal, Philip (szerk.) (2000): Környezeti nevelés: nemzetközi fejlődés és eredmények. In.: A környezeti nevelés kézikönyve, Budapest : Körlánc Könyvek, 280 p.

Posch, Peter (2003): Társadalmi változás és környezeti nevelés. [online] [2003.10.30] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk2.htm

Pusztai Borbála (2002): A szeretetközösségben megadható a nevelés. In: Hírlevél. Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza

Schróth Ágnes (szerk.) (2004): Környezeti nevelés a középiskolában. Budapest : Trefort Kiadó, 2004. 376 p.

Szent-Györgyi Albert: Ember és természet. In.: Horváthné Papp Ibolya (szerk.): Globalitástól a lokalitásig : (Természet –és környezetvédelmi olvasókönyv). Budapest : Pont Kiadó. 2001. 269–273. p.

Varga Attila: Környezeti kompetencia. (2004) [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.ofi.hu/tudastar/4-vitaforum-kozepiskolai/kornyezeti-kompetencia]

Vásárhelyi Tamás – Victor András (szerk.) (2005): Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia – alapvetés. Budapest : Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, 2005. 307 p.

Az 1995. évi LIII. sz. törvény a környezet védelmének általános szabályairól

Published

2015-06-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

The Practices of Sustainability Education in the Teacher Training College of Győr. (2015). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 13(1-2), 299-315. https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21