The Practices of Sustainability Education in the Teacher Training College of Győr
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21Abstract
Nowadays environmental education and sustainable education is the most important task. At the Teacher Training College, Department of Pedagogy in Győr some environmental pedagogy programs were developed. The author of the essay is presenting the Theory of Environmental Education and a project in the West-Hungarian University Janos Apaczai Csere Teacher Training College. The Program is aimed at different student age groups. For little children we offer forest kindergarten and forest school programmes from one to five days. The students of our faculty are prepared to study the methodology of environmental education.
References
Czippán Katalin – Haraszti Anikó (2002): Föld csúcs. Hírlevél, Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza, 2002. december
Havas Péter (2004): Fenntarthatóság pedagógiája. A remény paradigmája a 21. század számára kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL www.korlanc.hu
Havas Péter (2003): Helyzetkép és értékelés a fenntartható fejlődésről – Rio+5 után. [online] [2003.10.30. ] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk6.htm
Wheeler, Keith (2004): Fenntarthatóság öt nézőpontból. In: Fenntarthatóság pedagógiája, A remény paradigmája a 21. század számára. kézirat [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.korlanc.hu
Kovátsné Németh Mária (szerk.) (1997): Erdőpedagógia. Győr : ACSJTF, 216 p.
Kovátsné Németh Mária (2006): Fenntartható oktatás és projektpedagógia. In: Új Pedagógiai Szemle, 2006. 56. évf. 10. szám, 75–86. p.
Kováts-Németh Mária (2010): Erdőpedagógiától a környezetpedagógiáig. Pécs : Comenius Kft., 313 p.
Palmer, Joy – Neal, Philip (szerk.) (2000): Környezeti nevelés: nemzetközi fejlődés és eredmények. In.: A környezeti nevelés kézikönyve, Budapest : Körlánc Könyvek, 280 p.
Posch, Peter (2003): Társadalmi változás és környezeti nevelés. [online] [2003.10.30] < URL: http://www.korlanc.ngo.hu/cikk2.htm
Pusztai Borbála (2002): A szeretetközösségben megadható a nevelés. In: Hírlevél. Környezeti Nevelési és Kommunikációs Programiroda – Professzorok Háza
Schróth Ágnes (szerk.) (2004): Környezeti nevelés a középiskolában. Budapest : Trefort Kiadó, 2004. 376 p.
Szent-Györgyi Albert: Ember és természet. In.: Horváthné Papp Ibolya (szerk.): Globalitástól a lokalitásig : (Természet –és környezetvédelmi olvasókönyv). Budapest : Pont Kiadó. 2001. 269–273. p.
Varga Attila: Környezeti kompetencia. (2004) [online] [2004. február 25. ] < URL: http://www.ofi.hu/tudastar/4-vitaforum-kozepiskolai/kornyezeti-kompetencia]
Vásárhelyi Tamás – Victor András (szerk.) (2005): Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia – alapvetés. Budapest : Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, 2005. 307 p.
Az 1995. évi LIII. sz. törvény a környezet védelmének általános szabályairól
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Kövecsesné Gősy Viktória
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.