Körkép a világ oktatásáról
UNESCO: Education for All 2000–2015: Achievements and Challanges. Paris: UNESCO, 2015. [online] http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002322/ 232205e.pdf
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.18Abstract
Az UNESCO a 2015. év végén megjelentette a már 14 esztendőn át közzé tett éves jelentésének legújabb változatát a világ oktatásáról. Az Oktatást mindenkinek című kiadvány végigköveti a 15 évvel ezelőtti, szenegáli oktatás(politika)i világprogram célkitűzéseinek alakulását.
Az afrikai – Dakar városában rendezett – találkozón 164 ország képviselői hat prioritást emeltek ki az oktatással kapcsolatban, ezeknek a részletes megvalósulását elemzi a dokumentum jelentős része, egy vezetői összefoglaló után. Ez utóbbiból kiderül, hogy a célok többségét nem sikerült maradéktalanul teljesíteni, így továbbra is kiemelt pontként szerepelnek az elérendő és fejlesztendő célok listáján. A jelentés ezért értékelhető úgy is, mint a világ jelenlegi oktatásának körképe.
References
Biddle, J. B. (2014). The Unacknowledged Disaster. Youth Poverty and Educational Failure in America. Rot- terdam: Sense Publishers. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-6209-521-2
Dahl, G. és Lochner, L. (2008). The impact of family income on child achievement: Evidence from the earned income tax credit. Washington, DC: National Bureau of Economic Research, Inc. doi: https://doi.org/10.3386/w14599
Lewis, G. S. (2013). Education in Africa. Philadelphia: Mason Crest.
Stader, D. L. (2012). Law and Ethics in Educational Leadership. Old Tappan: Allyn & Bacon.
Sz. Tóth J. (2004). Felnőttképzés az Európai Unióban. Kézikönyv az élethosszig tartó tanulásról. Budapest: Magyar Népfőiskolai Társaság – Nemzeti Felnőttképzési Intézet.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Dóra László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.