Körkép a világ oktatásáról

UNESCO: Education for All 2000–2015: Achievements and Challanges. Paris: UNESCO, 2015. [online] http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002322/ 232205e.pdf

Authors

  • László Dóra ELTE-PPK, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.18

Abstract

Az UNESCO a 2015. év végén megjelentette a már 14 esztendőn át közzé tett éves jelentésének legújabb változatát a világ oktatásáról. Az Oktatást mindenkinek című kiadvány végigköveti a 15 évvel ezelőtti, szenegáli oktatás(politika)i világprogram célkitűzéseinek alakulását.
Az afrikai – Dakar városában rendezett – találkozón 164 ország képviselői hat prioritást emeltek ki az oktatással kapcsolatban, ezeknek a részletes megvalósulását elemzi a dokumentum jelentős része, egy vezetői összefoglaló után. Ez utóbbiból kiderül, hogy a célok többségét nem sikerült maradéktalanul teljesíteni, így továbbra is kiemelt pontként szerepelnek az elérendő és fejlesztendő célok listáján. A jelentés ezért értékelhető úgy is, mint a világ jelenlegi oktatásának körképe.

Author Biography

  • László Dóra, ELTE-PPK, Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézet

    doktorjelölt
    doralaci@vipmail.hu

References

Biddle, J. B. (2014). The Unacknowledged Disaster. Youth Poverty and Educational Failure in America. Rot- terdam: Sense Publishers. doi: https://doi.org/10.1007/978-94-6209-521-2

Dahl, G. és Lochner, L. (2008). The impact of family income on child achievement: Evidence from the earned income tax credit. Washington, DC: National Bureau of Economic Research, Inc. doi: https://doi.org/10.3386/w14599

Lewis, G. S. (2013). Education in Africa. Philadelphia: Mason Crest.

Stader, D. L. (2012). Law and Ethics in Educational Leadership. Old Tappan: Allyn & Bacon.

Sz. Tóth J. (2004). Felnőttképzés az Európai Unióban. Kézikönyv az élethosszig tartó tanulásról. Budapest: Magyar Népfőiskolai Társaság – Nemzeti Felnőttképzési Intézet.

Published

2016-06-30

Issue

Section

Book Reviews

How to Cite

Körkép a világ oktatásáról: UNESCO: Education for All 2000–2015: Achievements and Challanges. Paris: UNESCO, 2015. [online] http://unesdoc.unesco.org/images/0023/002322/ 232205e.pdf. (2016). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 14(1-2), 283-287. https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.18