The Formation of Skills and Abilities Influencing School Performance Between Late Nursery School and Early School Age

Authors

  • Anikó Benyák Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar Tanár-és Tanítóképző Tanszék
  • Mariann Mazurné Kiss Üllői Árpád Fejedelem Általános Iskola

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.1

Abstract

The presentation summarizes the data regarding the pre-screening of those cognitive functions that are necessary for acquiring basic cultural techniques. The pre-screening done by the Special Needs Teacher in the examined institution applies to every first year pupil. The results and tendencies will be presented based on the selection of five classes over ten years. A comparison of the proportion between the pupils performing below and above the expected level will be shown, with regard to age and gender.

Author Biographies

  • Anikó Benyák, Széchenyi István Egyetem Apáczai Csere János Kar Tanár-és Tanítóképző Tanszék

    benyak.aniko@sze.hu

  • Mariann Mazurné Kiss, Üllői Árpád Fejedelem Általános Iskola

    mazurnekm@freemail.hu

References

Benyák, A. (2007). A hiperaktivitás háttértényezőinek vizsgálata alsó tagozatos tanulóknál. [Doktori disszertáció]. Debreceni Egyetem, Debrecen.

Fodorné Földi, R. (2004). Hiperaktivitás és tanulási zavarok. Pécs: Comenius Bt.

Gyarmathy, É. ‒ Kucsák, J. (2012). A digitális bennszülöttek képességprofilja. A mérési eljárások, a linearitás és a hagyományos iskolai tanítás alkonya. Iskolakultúra, 21. évf. 3. sz. pp. 43‒53.

Kocsis, L. ‒ Rosta, K. (2006). Ez volnék én? Budapest: Logopédiai Kiadó.

Lakatos K. (2001). Korai szenzomotoros fejlesztés a Budapesti Hidroterápiás Gimnasztika (BHRG) Alapítvány Központjában az 1999–2000. évben. Fejlesztő Pedagógia, 12. évf. 6. sz. pp. 6‒20.

Marton, L. M. (1970). Tanulás, vizuális-poszturális testmodell és a tudat kialakulása. Magyar Pszichológiai Szemle, 27. köt. 2. sz. pp 182‒199.

Nagy, J. (2002). Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer. Tájékoztató az első osztályosok diagnosztikus vizsgálatáról. Budapest.

Porkolábné Balogh, K. (1988). A tanulási képességet meghatározó pszichikus funkciók fejlődése, a tanulási nehézségek korai felismeréséneklehetőségei, a fejlesztés perspektívái. In: Porkolábné Balogh, K., Iskolapszichológia, (pp. 159‒186). Budapest: Tankönyvkiadó.

Porkolábné Balogh, K. (1998). Módszerek a tanulási zavarok csoportos szűrésére és korrekciójára. Iskolapszichológiai módszertani füzetek 17. sz. Budapest: ELTE.

Ranschburg, J. (2002). A világ megismerése óvodáskorban. Budapest: Okker Kiadó.

Rosta, K. ‒ S. Pintye, M. (1995). A mozgás-és testsémafejlesztés összefüggései és szerepük a diszlexia prevencióban beszédsérült gyermekeknél. Gyógypedagógia Szemle, 23. évf. 4. sz. pp. 279‒288.

Szauterné, Sz. G. (2006). Képességfejlesztő program a kisiskoláskori tanulási zavarok korrekciójához I. Szolnok: Marketing Kiadó.

Published

2017-12-16

Issue

Section

Studies

How to Cite

The Formation of Skills and Abilities Influencing School Performance Between Late Nursery School and Early School Age. (2017). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 15(4), 7-16. https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.1