The implementation of a research teacher program within the teachers’ life career model

Authors

  • Katalin Hajdicsné Varga BGSZ Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma, Budapest

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.4

Abstract

In 2015 I took part in the development of the teachers’ qualification system as a research teacher candidate. Those people were chosen who had been effective in the education system regarding innovation, communication and information sharing for a long time. They participated in the pilot test to develop the two higher levels of the teachers’ life career model led by the Ministry of Human Capacities and Eötvös Loránd University. My 5 year research aims to show the grounds of touch typing, based on my decades long national and international experience in the area. In the first year almost 300 pupils were tested, the results will be used to form a new teaching method.

Author Biography

  • Katalin Hajdicsné Varga, BGSZ Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakgimnáziuma, Budapest

    hajvarka@gmail.com

References

Gyetvainé Nevelős, E. (é.n.): Gépírás tanítása általános iskolában. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/tanaroknak_cikk.htm [2017. február 12.]

Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14a): Szakmai változások az oktatás/képzés területén. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]

Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14b): A szabályos billentyűzetkezelés elsajátításának fontossága. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]

Kalotay, K. (1989): Számítógép a gépírásoktatásban. Gyorsírók és Gépírók Lapja. Budapest. 9. szám.

Klock Júlia (2015): Korábban kellene kezdeni. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/klock.doc [2017. február 14.]

Sille, I. – Gargya, M. (1995): Menedzserasszisztensek, titkárok, titkárnők kézikönyve. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó. Budapest.

Szivák, J. (2015): A Mesterpedagógus és a Kutatótanár fokozat kialakításának háttere, indokai és céljai a pedagógusok, az intézmények és a köznevelés szempontjából. [online] https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/ projekhirek/szivak_mester_kutato_hatter [2017. február 12.]

Published

2017-06-26

Issue

Section

Studies

How to Cite

The implementation of a research teacher program within the teachers’ life career model. (2017). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 15(1-2), 67-84. https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.4

Most read articles by the same author(s)