The implementation of a research teacher program within the teachers’ life career model
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.1-2.4Abstract
In 2015 I took part in the development of the teachers’ qualification system as a research teacher candidate. Those people were chosen who had been effective in the education system regarding innovation, communication and information sharing for a long time. They participated in the pilot test to develop the two higher levels of the teachers’ life career model led by the Ministry of Human Capacities and Eötvös Loránd University. My 5 year research aims to show the grounds of touch typing, based on my decades long national and international experience in the area. In the first year almost 300 pupils were tested, the results will be used to form a new teaching method.
References
Gyetvainé Nevelős, E. (é.n.): Gépírás tanítása általános iskolában. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/tanaroknak_cikk.htm [2017. február 12.]
Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14a): Szakmai változások az oktatás/képzés területén. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]
Jakabné dr. Zubály, A. (2013/14b): A szabályos billentyűzetkezelés elsajátításának fontossága. SzóVilág. Szaklapajánló. [online] http://www.magyosz.hu/szovilag/szaklapajanlo.PDF [2017. február 10.]
Kalotay, K. (1989): Számítógép a gépírásoktatásban. Gyorsírók és Gépírók Lapja. Budapest. 9. szám.
Klock Júlia (2015): Korábban kellene kezdeni. [online] http://www.gepokt.hu/tanaroknak/klock.doc [2017. február 14.]
Sille, I. – Gargya, M. (1995): Menedzserasszisztensek, titkárok, titkárnők kézikönyve. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó. Budapest.
Szivák, J. (2015): A Mesterpedagógus és a Kutatótanár fokozat kialakításának háttere, indokai és céljai a pedagógusok, az intézmények és a köznevelés szempontjából. [online] https://www.oktatas.hu/kozneveles/projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/ projekhirek/szivak_mester_kutato_hatter [2017. február 12.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Hajdicsné Varga Katalin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.