The effectiveness of the operation of the information and communication system: student satisfaction measurement

Authors

  • Cintia Kovács Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
  • Lenke Major Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
  • Rita Horák Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
  • Zsolt Námesztovszki Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar
  • Valéria Pintér Krekity Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.6

Abstract

In our study we examine the information and communication system of the Hungarian Language Teacher Training Faculty of the University of Novi Sad in the light of the students’ satisfaction. A total of 1019 tutor and teacher trainees were satisfied with the communication system between teachers and students, with the available resources of information, and with the operation and efficiency of traditional and advanced teaching tools. On the basis of the results, students are satisfied with the availability of compulsory and recommended literature, and the use of modern teaching materials for all of the subject groups that were studied. They consider the resources of available information at the university, the library resources, and the electronic tools to be adequate. They are also satisfied with the possibilities to take part in consultations.

Author Biographies

  • Cintia Kovács, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    kcintia91@gmail.com

  • Lenke Major, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    lenkemttk@gmail.com

  • Rita Horák, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    horakrita83@gmail.com

  • Zsolt Námesztovszki, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    namesztovszkizsolt@gmail.com

  • Valéria Pintér Krekity, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    valeria.krekic@magister.uns.ac.rs

References

Békési, A. (2010). Az IKT eszközök az oktatásban. Szakdolgozat. Debrecen [online] forrás [2018. 03. 17.]

Molnár, Gy. (2014). A digitális kommunikáció virtuális lenyomatai [online] http://epa.oszk.hu/02200/02263/00022/digitalis-kommunikacio-virtualis-lenyomatai.html [2018. 03. 17.]

Námesztovszki, Zs. (2013). Az IKT eszközök alkalmazásának módszertani különlegességei, Szabadka [online] forrás [2018. 03. 17.]

Petryné Feyér, J. (2003). Az oktatás eszközei, tárgyi feltételei. In. Falus Iván (szerk): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. pp. 317‒338.

Z. Karvalics László (2013): „Digitális beavatottak” egy hiperkonnektív világban. In: Szekszárdi Júlia (szerk.): Digitális (de)generáció 2.0.Underground Kiadó, Budapest

Published

2018-12-20

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

The effectiveness of the operation of the information and communication system: student satisfaction measurement. (2018). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 16(4), 59-72. https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.6