Partner institutions, forms of cooperation, good practices in teacher training at University of Pécs
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.9Abstract
The Teacher Training Center has been operating at the University of Pécs since 1 January 2015 to coordinate the work of the faculties of teacher training. It performs its tasks in network collaboration. The study presents the forms and scenes of these collaborations, especially with regard to practical training related to teacher training.
References
Csapó, B. – Bodorkós, L. – Bús, E. (2015). A tanárképző központok működési standardjainak és akkreditációs szempontjainak kialakítása. In: Horváth, A.–nJakab, Gy. (szerk.), A tanárképzés jövőjéről, Pedagógusképzések – OFI koordinációval, Harmadik kötet, (pp. 29–42). Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Rapos, N.– Kopp E.– Czető, K.– Kálmán, O.– Mészáros, Gy.– Tókos, K.– Seresné, B. E. (2015). Javaslat az osztatlan tanárképzés gyakorlati rendszerének átgondolására és a jelenlegi gyakorlatok alapelveinek és funkcióinak meghatározására. In: Rapos, N. – Kopp, E. (szerk.). A tanárképzés megújítása, (pp. 215–282). Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.
A 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról [online] https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A1100204.TV [2018.05.10.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Jelenszkyné Fábián Ildikó
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.