The students' virtual presence – Avatar-system against drop-out
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.1.7Abstract
In order to fulfill the requirements of strategic goals of the European Union connected to education – namely, by 2020 the number of people having degree has to be increased in the EU, the problem of drop-out has to be taken into consideration more, so those students who leave the higher education without a degree have to be attended more.
The University of Dunaújváros has worked out a special, complex system in 2012 called Supporting Student Success (SSS – HASIT), which tries to explore the reasons of drop-out from different kinds of aspects and to prevent this problem. One of this system’s most important basis is the so called AVATAR – monitoring program, which visualizes all the information that is essential for students’ educational development, and in this way those deficiencies, which cause drop-out, could be realised and treated in time.
References
András, I. [et al.] (2016). Felsőoktatási tanácsadás., Dunaújváros: DUE.
András, I. – Rajcsányi-Molnár, M. – Szabó, Cs. (2017). A hallgatói sikerességet támogató HASIT program tevékenységei és eredményessége 2012-2017. Dunaújváros: DUE.
Borbás, L. (2012). Európai elvárások – magyar válaszok. Az Európa 2020 stratégia üzenete Magyarországnak. [online] http://kgk.uni-obuda.hu/sites/default/files/04_Borbas_Laszlo.pdf [2018.05.10.]
Horn, L. (1998). Stopouts or Stayouts? Undergraduates Who Leave College in Their First Year. Statistical Analysis Report. Washington D.C.: U.S. Department of Education, [online] https://nces.ed.gov/pubs99/1999087.pdf [2018.05.05.]
Kertesi, G. – Köllő, J. (2006). Felsőoktatási expanzió, „diplomás munkanélküliség” és a diplomák piaci értéke. Közgazdasági Szemle, 53. évf. 3. sz. pp. 201–225.
Molnár, B. (2012). A felsőoktatásban tapasztalható lemorzsolódás lehetséges okai. In: Buda András, Kiss Endre (szerk.), Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai: a VII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata (pp. 350–357). Debrecen: Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete.
Szabó, Cs. (2018). A HASIT FSA3 stratégiai terve [Belső tanulmány]., Dunaújváros: DUE.
Tari, A. (2012). Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban. In: Tóth-Mózer, Sz. – Lévai, D. – Szekszárdi, J. (szerk.), Digitális Nemzedék Konferencia Tanulmánykötet, (pp. 17–24.) [online] forrás [2018. május 20.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Csikósné Maczó Edit
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.