Students’ challenges on sustainable development

Authors

  • Szabina Horváth Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.30

Abstract

I examined the sustainability challenges responded to for the sake of saving our planet among young adult dormitory students. The results of the research support the hypothesis of how most students are sensitive to issues of sustainable development, i.e. they want to reduce their ecological footprint and have recognized that the development of sustainability depends not only on what they do, but also on how they act. The practical implementation of environmental awareness practices is realized through the activities of the three ‘guards’ of their immediate environment (recycling, waste reduction, recycling) as well as with their conscious shopping habits. I was able to examine their commitment to the topic by analysing their responses to my questionnaire.

Author Biography

  • Szabina Horváth, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    master's student
    hszabiy@gmail.com

References

A fenntartható fejlődési célok áttekintése, (2019). [online] forrás [2020. október 25.]

Bartus, G. (2019). A fenntarthatóság intézményei Magyarországon. Bdapest: Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács Titkára, [online] forrás [2020. október 25.]

Bartus, G. (2013). Nemzeti Fenntartható Fejlődési Keretstratégia. [online] https://eionet.kormany.hu/akadalymentes/download/1/26/71000/NFFT-HUN-web.pdf [2020. október 25.]

EIONET (2018). A fenntartható fejlődés, a jóllét és a pénzügyi, természeti, emberi tőke. (2018). Európai Környezeti Információs és Megfigyelő Hálózat Magyarország. [online] https://eionet.kormany.hu/a-fenntarthato-fejlodes-fogalma [2020. október 25.]

Felsőoktatás az élhető jövőért – konferencia [online] http://fenntarthatosag.elte.hu/index.php?page=11&action=SHOW&id=47 [2020. október 25.]

Ferenc pápa. (2015). Laudato si’. [online] https://regi.katolikus.hu/konyvtar/ferenc_papa_laudato_si_enciklika.pdf [2020. október 25.]

Gyulai, I. (2011). A fenntartható fejlődés. [online] https://mtvsz.hu/dynamic/fenntart/ff_afenntarthatofejlodes.pdf [2020. október 25.]

Gyulai, I. (2012). A fenntartható fejlődés. Miskolc: Ökológiai Intézet a Fenntartható Fejlődésért Alapítvány, [online] http://mek.oszk.hu/15500/15563/15563.pdf [2020. október 25.]

Hornyák, Á. – Urbán, Sz. (2018). Értelemkeresés a készülődő felnőttkorban. In: Torgyik szerk.: Néhány társadalomtudományi kutatás és innováció. [online] http://www.irisro.org/tarstud2018junius/51HornyakAgnes-UrbanSzabolcs.pdf [2020. október 25.]

Medvéné Szabad, K. (2013). A fenntartható fejlődés gazdaságtana.[online] forrás [2020. október 25.]

Molnár, K. (2018). Globális problémák – érzékenyítés a fenntarthatóság témaköreire EFOP-3.4.3-16-2016-00022 „QUALITAS” Minőségi felsőoktatás fejlesztés Sopronban, Szombathelyen és Tatán című projekt keretében készült jegyzet Soproni Egyetem 2020. [számítógép-fájl]. Sopron.

Nagy, Sz. (2016). Környezettudatos marketing. [online] forrás [2020. október 25.]

Published

2020-10-23

Issue

Section

Mestermunkák - válogatás a Benedek Elek Pedagógiai Kar mesterszakos hallgatóinak kutatásaiból

How to Cite

Students’ challenges on sustainable development. (2020). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 18(3-4), 319-330. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.30