Parapatics, A. (2020). A magyar nyelvregionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok

Budapest: Tinta Könyvkiadó. 136 p. ISBN: 9789634092438

Authors

  • Alexandra Kloiber Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.20

Abstract

Aktuális, időről időre visszatérő kérdéskört érint Parapatics Andrea 2020-ban megjelent, A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés. Tények, problémák, javaslatok című kötete. A regionális nyelvváltozatok oktatásban betöltött súlyát, szerepét, helyét vizsgálta a szerző több, nagyobb mintavételű kutatás részeként, melyek eredményeiből, kiegészítve saját tapasztalataival, vonja le – több ízben is – a tanulságot: a nyelvi variabilitást „méltánytalan magyar mentalitás” övezi. Az eredmények bemutatásán túl a kettősnyelvűség pedagógiai lehetőségeire is hoz példát a kötet.

Author Biography

  • Alexandra Kloiber, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    assistant lecturer
    kloiber.alexandra@uni-sopron.hu

References

Parapatics, A. (2020). A magyar nyelv regionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok. Budapest: Tinta Könyvkiadó. 136 p. ISBN: 9789634092438

Published

2020-10-23

How to Cite

Parapatics, A. (2020). A magyar nyelvregionalitása és a köznevelés: Tények, problémák, javaslatok: Budapest: Tinta Könyvkiadó. 136 p. ISBN: 9789634092438. (2020). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 18(3-4), 203-207. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.20