German Grammar Glossary — Internet Based Digital Course Material
Abstract
The blended learning German grammatical digital course material introduced in the presentation is for those who learnt German before but would like to refresh, practice and improve their existing knowledge. The students can familiarise themselves with the weekly study material and do the weekly assignments any time during the given week. Consequently, there is no need to discuss the entire material only the problematic areas during contact sessions. The industry-specific terminology and phrases used in the sample sentences and exercises help students to broaden their vocabulary. The course material can be accessed via the internet-based distance framework called 'moodle '. My presentation focuses on the structure and delivery of the course material and what experiences I had so far.
References
Dreyer, Hilke – Schmitt, Richard (2000): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning. Hueber. 44.
Hantschel, Hans Jürgen – Klotz, Verena – Krieger, Paul (2005): Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch Plus. Übungsbuch. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH.100–103.
Hering, Axel – Matussek, Magdalena (2007): Geschäftskommunikation. Besser schreiben. Ismaning. Hueber. 87–88.
Karácsony Lajos – Tálasi Istvánné (1991): Német nyelvtan a középiskolák számára. Budapest, Tankönyvkiadó. 202–208.
Közös Európai Referenciakeret. Kiadja az Oktatási Minisztérium megbízásából a Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Kht. http://www.nyak.hu/nyat/doc/ker_2002.asp (2012. ápr. 07.)
Ollé János (2012): A digitális kor felnőttjei a digitális kor gyermekeiről. http://blog.ollejanos.hu/2012/02/11/a-digitalis-kor-felnottjei-a-digitalis-kor-gyermekeirol/#comment-7 (2012. ápr. 07.)
Tanári kézikönyv a MOODLE e-oktatási keretrendszer használatához. http://hefop.pszk.nyme.hu/file.php/1/Segedletek/tanari_kezikonyv.pdf (2012. ápr. 07.)
Uzonyi Pál (2005): Német nyelvtan nem csak középiskolásoknak. Budapest. Nemzeti Tankönyvkiadó. 62–69.
A WEB szerepe a tanítás-tanulás folyamatában. http://www.konyvtar.c3.hu/fjkisk/2.htm (2012. ápr. 07.)
Zipernovszky Hanna (2008): Felesleges időtöltés? Néhány pedagógiai következtetés a svéd fiatalok INTERNET használata kapcsán. http://www.tanszertar.hu/eken/2008_02/zh_0802.htm (2012. ápr. 07.)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 Horváth Viktorné

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

