Internethasználat és digitalizált tananyag - Német nyelvtani kisokos

Szerzők

  • Horváth Viktorné

Absztrakt

A tanulmányban ismertetett blended learning német nyelvtan  digitális tananyag „újrakezdőknek” szól, akik meglevő ismereteiket rendszerezni, kiegészíteni, gyakorolni szeretnék. A hétről hétre feldolgozandó anyagrészeket minden hallgató a saját meglevő tudásának megfelelően ugyan bizonyos időkeretek között, de azokon belül a maga által megválasztott időben sajátíthatja el. Ezáltal kontaktórán nem szükséges a teljes kérdéskört tárgyalni, csupán a problémás anyagrészeket. A példamondatok, illetve gyakorlatok szókincse a turisztikai szaknyelvből merít, ezáltal is támogatandó a szakmai szókincs bővítését. A tananyag az internetes alapú Moodle távoktatási keretrendszeren keresztül érhető el. Írásom a tananyag felépítését és működését mutatja be részletesen, valamint szól az eddigi tapasztalatokról.

Hivatkozások

Dreyer, Hilke – Schmitt, Richard (2000): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning. Hueber. 44.

Hantschel, Hans Jürgen – Klotz, Verena – Krieger, Paul (2005): Mit Erfolg zum Zertifikat Deutsch Plus. Übungsbuch. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH.100–103.

Hering, Axel – Matussek, Magdalena (2007): Geschäftskommunikation. Besser schreiben. Ismaning. Hueber. 87–88.

Karácsony Lajos – Tálasi Istvánné (1991): Német nyelvtan a középiskolák számára. Budapest, Tankönyvkiadó. 202–208.

Közös Európai Referenciakeret. Kiadja az Oktatási Minisztérium megbízásából a Pedagógus-továbbképzési Módszertani és Információs Központ Kht. http://www.nyak.hu/nyat/doc/ker_2002.asp (2012. ápr. 07.)

Ollé János (2012): A digitális kor felnőttjei a digitális kor gyermekeiről. http://blog.ollejanos.hu/2012/02/11/a-digitalis-kor-felnottjei-a-digitalis-kor-gyermekeirol/#comment-7 (2012. ápr. 07.)

Tanári kézikönyv a MOODLE e-oktatási keretrendszer használatához. http://hefop.pszk.nyme.hu/file.php/1/Segedletek/tanari_kezikonyv.pdf (2012. ápr. 07.)

Uzonyi Pál (2005): Német nyelvtan nem csak középiskolásoknak. Budapest. Nemzeti Tankönyvkiadó. 62–69.

A WEB szerepe a tanítás-tanulás folyamatában. http://www.konyvtar.c3.hu/fjkisk/2.htm (2012. ápr. 07.)

Zipernovszky Hanna (2008): Felesleges időtöltés? Néhány pedagógiai következtetés a svéd fiatalok INTERNET használata kapcsán. http://www.tanszertar.hu/eken/2008_02/zh_0802.htm (2012. ápr. 07.)

Letöltések

Megjelent

2012-12-30

Folyóirat szám

Rovat

Közlemények

Hogyan kell idézni

Internethasználat és digitalizált tananyag - Német nyelvtani kisokos. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(3-4), 197-206. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5153