Az integráció a tanítóképzés rendszerében és az iskolai gyakorlatban

Szerzők

  • Villant Györgyi

Információk a szerzőről

  • Villant Györgyi

    dr., főiskolai docens

Hivatkozások

Az 1994. évi LXXIX. törvény a közoktatásról és ennek 2003. évi módosítása - különös tekintettel a 30. paragrafus

Allport, G. W. (1997): Az előítélet. Gondolat Kiadó. Budapest.

Báthory Zoltán (1992): Tanulók, iskolák - különbségek. Tankönyvkiadó. Budapest.

Csapó Benő (1992): Kognitív pedagógia. Akadémiai Kiadó. Budapest.

Csányi Yvonne (1991): Integráció - a normál pedagógia és a gyógypedagógia új együttműködési formája. In.: Új Pedagógiai Szemle. 1991. 12. sz. 38–43. p.

Csányi Yvonne (1993). Integrált fejlesztés a kutatás szintjén. OKI Iskolafejlesztési Központ. Budapest. 22–28. p.

Csányi Yvonne-Zsoldos Márta (1994): Világkonferencia a speciális szükségletek neveléséről. In.: Új Pedagógiai Szemle 1994. 12. sz. 41–50. p.

Csányi Yvonne (1996): Közösen. Szemelvénygyűjtemény az integratív nevelésről és oktatásról. BGGYTF. Budapest.

Hannák Anna (1994): Lassított iskolakezdési program. In.: Iskolakultúra. 1994. 19. sz. 16–23. p.

Illyés Sándor (1999): Másság és emberi minőség. In.: Új Pedagógiai Szemle. 1999. 3. sz. 3–9. p.

Mesterházi Zsuzsa (1998): A nehezen tanuló gyermekek iskolai nevelése. BGGYTF. Budapest.

Murh, J. (1994). Tíz tézis a fogyatékos gyermekek integrálásáról. In.: Papp Gabriella (szerk.) (1994): Válogatás az integrált nevelés szakirodalmából. BGGYTF, Budapest. 29–33. p.

Papp Gabriella (2002): Tanulásban akadályozott gyermekek iskolai integrációja a szakemberek közötti kooperáció tükrében. In.: Magyar Pedagógia. 102. évf. 2. sz. 159–178. p.

Papp Gabriella (szerk.) (1994): Válogatás az integrált nevelés szakirodalmából. BGGYTF. Budapest.

Perlusz Andrea (1995): Fogyatékos gyerekek integrált nevelése a hazai kísérletek tükrében. BGGYTF. Budapest.

Nagy József (1995): Segítés és pedagógia. /Kísérlet a nevelés mibenlétének újraértelmezésére. In.: Magyar Pedagógia. 1995. 3-4. szám. 157–200. p.

Nagy József (1996): Nevelési Kézikönyv személyiségfejlesztő pedagógiai programok készítéséhez. Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged.

Vass Vilmos (2003): Tartalmi és pedagógiai paradigmaváltás. In.: Köznevelés. 59. évf. 29. sz. 8–9. p.

Letöltések

Megjelent

2004-03-31

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Az integráció a tanítóképzés rendszerében és az iskolai gyakorlatban. (2004). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 2(1), 1-10. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5573