Népmesék a multikulturális nevelésben
Hivatkozások
Andrásfalvy B. (1992): A másik anyanyelv. In: Győri-Nagy Sándor és Kelemen Janka (szerk.): Kétnyelvűség a Kárpát- medencében II. Pszicholingva Nyelviskola mb. a Széchenyi Társaság, Bp.
Assmann, J. (1999): A kulturális emlékezet. Írás, emlékezés és politikai identitás a korai magaskultúrákban. Atlantisz, Bp.
Banks, J. A. (ed.) – Banks, C. A. M. (áss. ed.) (2001): Handbook of Research on Multicultural Education. Jossey-Bass, San Francisco
Bettelheim, B. (1985): A mese bűvölete és a bontakozó gyermekei lélek. Gondolat, Bp.
Boreczky Á. (1999): Multikulturális pedagógia-új pedagógia? ÚPSZ. 4. sz.
Bruner, J (1986/2001): A gondolkodás két formája In: László János -Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 27–59.
Czachesz Erzsébet (1997): Multikulturális nevelés (szócikk). In Báthory Zoltán –Falus Iván (főszerk.) (1997): Pedagógiai lexikon. II. kötet. Keraban Könyvkiadó, Budapest, 499–500.
Csoma Gy. (1998): A művelődés pragmatikus útja ÚPSZ, rsz. 24–39.
Dambach, K (2001): Pszichoterror (mobbing) Az iskolában. Akkord K. Bp.
D. Tancz T. (2002): Új paradigmák a neveléstörténeti kutatásban: a népmese mint a szociális reprezentáció adekvát műfaja. Valóság, 9. sz. 42–55p.
Forray R. K. (1997): Multikulturális társadalom Valóság. 1997. 4. sz. 86–98.
Frank T. - Hoppál M. (1980): Hiedelemrendszer és társadalmi tudat I-II. MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont, Bp.
Geertz, C. (2001): Az értelmezés hatalma. Osiris, Bp.
Gergen J. – Gergen. M. (2001): A narratívumok és az én mint viszonyrendszer In: László János – Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 77–21.
Grunder, H. U. (1997): Az iskola szerepe a kultúra átadásában. Valóság, 7. sz. 121–125.
Gubi M. (1980): A rejtett tanterv elméletei. Világosság, 1. sz.
Hajnal A. – Hoppál M. (1976): Az egyéni és közösségi hiedelmekről. Interdiszciplináris vázlatok. Szociológia. 3-4. sz. 475–493.
Heath, S. B. (1983): Ways with words: languange life, and work in communities and classrooms. Cambridge London New York, Cambrbidge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9780511841057
Hoppál M. (1998): Hagyomány és közösség. Széphalom Könyvműhely, Bp.
Jovchelovitch, S (1996): In Defense of Representation. Journal for the Theory of Social Behaviour 26. 121–136. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-5914.1996.tb00525.x
K. Nagy E. (2004): Társadalmi együttélés-interkulturális nevelés. Zempléni Múzsa. 2. sz.
Kovács Sándor (1997): Interkulturális oktatás-nevelés (szócikk). In Báthory Zoltán – Falus Iván (főszerk.) (1997): Pedagógiai lexikon. II. kötet. Keraban Könyvkiadó, Budapest
Kozma T. (1993): Etnocentrizmus. Educatio. 2. sz. 195–210.
Kozma T. (1995): Etnocentrizmus. In Vastagh Zoltán (szerk.) (1995): Értékátadás és konfliktusok a pedagógiában. JPTE, PÉCS.
Kozma T. (1976): „Rejtett” tanterv, Köznevelés. 31. sz.
László J. (1999): Társas tudás, elbeszélés, identitás. A társas tudás modern szociálpszichológiai elméletei. Kariosz-Sententia HUMANA, Bp.
Lesznyák M.-Czachesz E. (1995): Multikulturális oktatáspolitikai koncepciók. Valóság, II. sz. 88–95.
Lesznyák M.-Czachesz E. (1998): Multikulturális oktatáspolitikai koncepciók. In Czachesz Erzsébet: Multikulturális nevelés. Szöveggyűjtemény tanító és tanár szakos hallgatók számára. Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged.
Leymann, H. (1990): Mobbing and Psychological Terror at Workplaces. Vlolence and Victims, 5, 119–126. doi: https://doi.org/10.1891/0886-6708.5.2.119
McAdams (1988/2001): A történet jelentése az irodalomban és az életben In: László János – Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 157–175.
Mérei F. – Binét Á. (1970/1985): Kettős tudat In: Gyermeklélektan. Gondolat, Bp. 239–255.
Nagy O. (1978): A táltos törvénye. Népmese és esztétikum. Kritérium, Bukarest.
Péley B. (1998): Beavatási rítusok az iskolában In: Kézdi Balázs (szerk.) Iskolai Mentálhigiéné Tanulmányok. Pro Pannónia Kiadói Alapítvány, Pécs. 33–47.
Réger Z. (1990): Utak a nyelvhez. Akadémiai Kiadó. Bp.
Schütz, A. – Luckmann, Th. (1979): „Az életvilág, mint a természetes világszemlélet kérdőre nem vont talaja” In: A fenomenológia a társadalomban. Gondolat, Bp. 269–320.
Sperber, D (2001): A kultúra magyarázata. Naturalista megközelítés. Osiris, Bp.
Szabó L. T. (1987): A rejtett tanterv. Gyorsuló idő, Bp.
Torgyik J. (2004): Multikulturális társadalom, multikulturális nevelés. ÚPSZ, 4-5. sz.
Zsolnai J. (1996): Bevezetés a pedagógiai gondolkodásba. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2005 Duzmathné Tancz Tünde
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.