Népmesék a multikulturális nevelésben

Szerzők

  • Duzmathné Tancz Tünde

Információk a szerzőről

  • Duzmathné Tancz Tünde

    főiskolai tanársegéd, Szekszárd

Hivatkozások

Andrásfalvy B. (1992): A másik anyanyelv. In: Győri-Nagy Sándor és Kelemen Janka (szerk.): Kétnyelvűség a Kárpát- medencében II. Pszicholingva Nyelviskola mb. a Széchenyi Társaság, Bp.

Assmann, J. (1999): A kulturális emlékezet. Írás, emlékezés és politikai identitás a korai magaskultúrákban. Atlantisz, Bp.

Banks, J. A. (ed.) – Banks, C. A. M. (áss. ed.) (2001): Handbook of Research on Multicultural Education. Jossey-Bass, San Francisco

Bettelheim, B. (1985): A mese bűvölete és a bontakozó gyermekei lélek. Gondolat, Bp.

Boreczky Á. (1999): Multikulturális pedagógia-új pedagógia? ÚPSZ. 4. sz.

Bruner, J (1986/2001): A gondolkodás két formája In: László János -Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 27–59.

Czachesz Erzsébet (1997): Multikulturális nevelés (szócikk). In Báthory Zoltán –Falus Iván (főszerk.) (1997): Pedagógiai lexikon. II. kötet. Keraban Könyvkiadó, Budapest, 499–500.

Csoma Gy. (1998): A művelődés pragmatikus útja ÚPSZ, rsz. 24–39.

Dambach, K (2001): Pszichoterror (mobbing) Az iskolában. Akkord K. Bp.

D. Tancz T. (2002): Új paradigmák a neveléstörténeti kutatásban: a népmese mint a szociális reprezentáció adekvát műfaja. Valóság, 9. sz. 42–55p.

Forray R. K. (1997): Multikulturális társadalom Valóság. 1997. 4. sz. 86–98.

Frank T. - Hoppál M. (1980): Hiedelemrendszer és társadalmi tudat I-II. MRT Tömegkommunikációs Kutatóközpont, Bp.

Geertz, C. (2001): Az értelmezés hatalma. Osiris, Bp.

Gergen J. – Gergen. M. (2001): A narratívumok és az én mint viszonyrendszer In: László János – Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 77–21.

Grunder, H. U. (1997): Az iskola szerepe a kultúra átadásában. Valóság, 7. sz. 121–125.

Gubi M. (1980): A rejtett tanterv elméletei. Világosság, 1. sz.

Hajnal A. – Hoppál M. (1976): Az egyéni és közösségi hiedelmekről. Interdiszciplináris vázlatok. Szociológia. 3-4. sz. 475–493.

Heath, S. B. (1983): Ways with words: languange life, and work in communities and classrooms. Cambridge London New York, Cambrbidge University Press. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9780511841057

Hoppál M. (1998): Hagyomány és közösség. Széphalom Könyvműhely, Bp.

Jovchelovitch, S (1996): In Defense of Representation. Journal for the Theory of Social Behaviour 26. 121–136. doi: https://doi.org/10.1111/j.1468-5914.1996.tb00525.x

K. Nagy E. (2004): Társadalmi együttélés-interkulturális nevelés. Zempléni Múzsa. 2. sz.

Kovács Sándor (1997): Interkulturális oktatás-nevelés (szócikk). In Báthory Zoltán – Falus Iván (főszerk.) (1997): Pedagógiai lexikon. II. kötet. Keraban Könyvkiadó, Budapest

Kozma T. (1993): Etnocentrizmus. Educatio. 2. sz. 195–210.

Kozma T. (1995): Etnocentrizmus. In Vastagh Zoltán (szerk.) (1995): Értékátadás és konfliktusok a pedagógiában. JPTE, PÉCS.

Kozma T. (1976): „Rejtett” tanterv, Köznevelés. 31. sz.

László J. (1999): Társas tudás, elbeszélés, identitás. A társas tudás modern szociálpszichológiai elméletei. Kariosz-Sententia HUMANA, Bp.

Lesznyák M.-Czachesz E. (1995): Multikulturális oktatáspolitikai koncepciók. Valóság, II. sz. 88–95.

Lesznyák M.-Czachesz E. (1998): Multikulturális oktatáspolitikai koncepciók. In Czachesz Erzsébet: Multikulturális nevelés. Szöveggyűjtemény tanító és tanár szakos hallgatók számára. Mozaik Oktatási Stúdió, Szeged.

Leymann, H. (1990): Mobbing and Psychological Terror at Workplaces. Vlolence and Victims, 5, 119–126. doi: https://doi.org/10.1891/0886-6708.5.2.119

McAdams (1988/2001): A történet jelentése az irodalomban és az életben In: László János – Thomka Beáta (szerk.) Narratív pszichológia. Narratívák. 5. Kijárat Kiadó, Bp. 157–175.

Mérei F. – Binét Á. (1970/1985): Kettős tudat In: Gyermeklélektan. Gondolat, Bp. 239–255.

Nagy O. (1978): A táltos törvénye. Népmese és esztétikum. Kritérium, Bukarest.

Péley B. (1998): Beavatási rítusok az iskolában In: Kézdi Balázs (szerk.) Iskolai Mentálhigiéné Tanulmányok. Pro Pannónia Kiadói Alapítvány, Pécs. 33–47.

Réger Z. (1990): Utak a nyelvhez. Akadémiai Kiadó. Bp.

Schütz, A. – Luckmann, Th. (1979): „Az életvilág, mint a természetes világszemlélet kérdőre nem vont talaja” In: A fenomenológia a társadalomban. Gondolat, Bp. 269–320.

Sperber, D (2001): A kultúra magyarázata. Naturalista megközelítés. Osiris, Bp.

Szabó L. T. (1987): A rejtett tanterv. Gyorsuló idő, Bp.

Torgyik J. (2004): Multikulturális társadalom, multikulturális nevelés. ÚPSZ, 4-5. sz.

Zsolnai J. (1996): Bevezetés a pedagógiai gondolkodásba. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp.

Letöltések

Megjelent

2005-04-30

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Népmesék a multikulturális nevelésben. (2005). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 3(1), 68-75. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5537