A pedagógiai viszony dialógus természete
Absztrakt
A személyiségfejlődésért felelős hatások közül egyik legfigyelemreméltóbb csoport a szervezett hatások csoportja. Beletartozik ebbe minden olyan tevékenység, amelyben tudatosan megfogalmazódik a személyiség fejlődésébe történő pozitív beavatkozás igénye, vagyis a fejlesztés paradigmája. A szervezett hatások leginkább pedagógiai helyzetekben realizálódnak, melyekben fontos a fejlesztés törvényszerűségeinek ismerete, a tudományos megalapozottság az optimális fejlődés elősegítése érdekében, a tudatos szervezettség, hogy maximálisan fejlődhessenek az öröklött diszpozíciók, a társadalmi elvárások tiszteletben tartása és érvényesítése, az egységes nevelési hatásmechanizmus az ellentmondások, konfliktusok megelőzése érdekében.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2007 Szőke-Milinte Enikő

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.