Az ifjúsági turizmus

Szerzők

  • Simándi Szilvia Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar

Absztrakt

A kompetens tudást formális tanulás, a non-formális tanulás és informális tanulás útján szerezzük meg. A modem társadalmakban az informális tanulásra nagyon sokféle lehetőség kínálkozik. A szabadidős tevékenység, a különböző hobbik gyakorlása, a közéletben való részvétel, vagy akár a napi munka során is nagyon sok új tudásra, fontos készségekre lehet szert tenni. A turizmus – amennyiben élményszerzés céljából történő migrációként értelmezzük, szabadidőhöz kötődő tevékenységként, lehetőséget adhat az élmények befogadásán keresztül az ismeretek és készségek bővülésére. Az ifjúság minden korcsoportjában elengedhetetlen a szabadidő-tevékenységek lehető legváltozatosabb formáinak ismertetése, amelyek a mindennapi élet részeivé válva értéket adnak a szabadidőnek, így megalapozzák a szabadidő igényes felhasználásának felnőttkori szokásait is. Az ifjúság turizmussal kapcsolatos vizsgálódások az ifjúságkutatás kevésbé kutatott területei közé számítanak.

Letöltések

Megjelent

2007-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Közlemények

Hogyan kell idézni

Az ifjúsági turizmus. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(2), 99-107. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5468