A földrajzi térszemlélet kialakítása – meseföldrajz

Szerzők

  • Matesz Krisztina Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar

Absztrakt

A népmesék adott földrajzi környezetben születnek, így magukon viselik a népek, a tájak és a gazdasági körülmények jellegzetességeit. Minden mese egy náció sajátos mentalitásából, szellemiségéből, kultúrájából származik, így egy-egy motívumon tükröződik egy nemzet gazdasági-társadalmi rendje, geográfiai helyzete, kulturális fejlettségi szintje.
A meseföldrajz újszerű tudomány lehet a földrajztudomány összetett rendszerében, azon belül is leginkább társadalom földrajzi elem, mely a kulturális földrajz tárházát bővítheti. A meseföldrajz összekötő kapocs lehet a humán tudományokkal. További lehetőségeit az adja, hogy a mese világképformáló, így a kompetencia alapú nevelés során, a gyermekkor fogékonyabb szakaszában - óvodás, illetve kisiskolás korban - a történetek segítségével közelebb lehet hozni a számukra a földrajzot.

Letöltések

Megjelent

2008-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

A földrajzi térszemlélet kialakítása – meseföldrajz. (2008). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 6(1), 43-51. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5408