Horvát fiatalok véleménye a multikulturális valóságról

Szerzők

  • Sablić Marija Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera o Usijeku, Uciteljski fakultet
  • Peko Anđelka Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera o Usijeku, Uciteljski fakultet

Absztrakt

A legtöbb demokratikus társadalomban az iskola a helyszíne a gyermekek multikulturális nevelésének. Régóta ismert, hogy a gyermekeknek fontos szerepe van a demokrácia megszilárdításának folyamatában és a kozmopolita polgárság előmozdításában. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk hallgatóink attitűdjét nemzetük irányában, meghatározzuk szociális távolságukat bizonyos európai nemzetekkel, megismerjük különböző kapcsolatok kialakításának hajlandóságát adott élethelyzetekben. A kutatásban az Eszéki J.J. Strossmayer Egyetem Elektromérnöki, Jogi és Tanárképző Karának 164 hallgatója vett részt. A kutatási eredmények azt mutatták, hogy a kelet-horvátországi inverkulturalizmus jelentősége miatt, kiterjedt intézményes nézet megalkotására van szükség.

Szerző életrajzok

  • Sablić Marija, Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera o Usijeku, Uciteljski fakultet

    PhD

  • Peko Anđelka , Sveuciliste Josipa Jurja Strossmayera o Usijeku, Uciteljski fakultet

    PhD

Hivatkozások

Amin, A., & Moore. S. (2003). Regimes of Youth Transitions: Flexibility and security in young people's experiences across different European contexts. Young 14 119–141. doi: https://doi.org/10.1177/1103308806062737

Baranović, B. (2002). Mladi u Hrvatskoj-između nacionalnog identiteta i europske integracije. In Ilišin, V., Radin, F.(Ed), Mladi uoči trećeg milenija, Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Državni zavod za zaštitu obitelji,materinstva i mladeži, Zagreb.

Barath, A., Matul, D., & Sabljak, LJ. (1996). Korak po korak do oporavka, Zagreb, Tipex.

Chernilo, D. (2006). Social Theory's Methodological Nationalism, Myth and Reality. European Journal of Social Theory 9 (1) 5–22. doi: https://doi.org/10.1177/1368431006060460

Eriksen, T. (2003). Ethnicity and Nationalism, London- Boulder, Pluto Press.

Giddens, A. (1999). Modernity and Self-Identity. Self and the Society in the Late Modern Age. Cambridge: Polity Press

Katunarić, V. (1991), Dimenzije etničke distance u Hrvatskoj, In Mahtijević, Š., Lazić, M. (Ed) Položaj naroda i međunacionalni odnosi u Hrvatskoj, Institut za društvena istraživanja, Zagreb.

Kellas, James G. (1991). The politics of Nationalism and Ethnicity. Hong Kong: Macmillan Education Ltd. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-349-21527-0

Lazere, D. (2005). The contradictions of cultural conservatism in the assault on American colleges, Cultural Studies, 19 415–422. doi: https://doi.org/10.1080/09502380500219332

Malenica, Z. (2003). Etničke i nacionalne predrasude u hrvatskom društvu danas, Institu za društvena istraživanja, Zagreb.

Malešević, S., Uzelac, G. (1997). Ethnic distance, power and the war: the case of Croatian students, Nations and Nationalism, 3(2) 291–298. doi: https://doi.org/10.1111/j.1354-5078.1997.00291.x

Munjiza, E., Peko, A. (2004). Gledišta mladih o drugim narodima u multikulturalnoj istočnoj Slavoniji. Napredak 3(145), str. 305–319.

Piršl, Elvi (1996). Istra i interkulturalni odgoj. Društvena istraživanja 5-6(25-26), 895–913..

Popis stanovništva (2001). Narodnosni sastav stanovništva Hrvatske po naseljima. available on: http://www.dzs.hr.

Preston, P.W. (1997). Political/ Cultural Identity. Citizens and nations in a Global Area. London: Sage. doi: https://doi.org/10.4135/9781446279335

Radin, F. (1988), Hijerarhije i strukture društvenih vrijednosti, In Radin, F.(Ed) Fragmenti omladine. Zagreb. RKSSOH/IDIS

Sablić, M. (2005). Stavovi srednjoškolaca istočne Slavonije prema pripadnicima različitih nacionalnih skupina, Zagreb. Napredak 146(1) 27–36.

Šiber, I. (1997). War and the changes in social distance toward the ethnic minorities in Croatia, Politička misao, vol. 3485 3–26.

Letöltések

Megjelent

2011-06-30

Folyóirat szám

Rovat

Szemle: Idegen nyelvű közlemények

Hogyan kell idézni

Horvát fiatalok véleménye a multikulturális valóságról. (2011). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 9(1-2), 65-75. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5259