Saját készítésű tananyagok a nyelvórán – Olvasási készség fejlesztésee Skills Related Tasks –

Szerzők

  • Hajdics-Szücs Eszter Cecilia

Absztrakt

Az angol nyelv (általánosan véve az idegennyelv-oktatás) tanítása jelentős változásokon ment át az elmúlt néhány évtizedben. A nyelvtanulás és nyelvoktatás legnépszerűbb es legelterjedtebb módszere a kommunikatív forma lett. Ez a módszer az interakcióra helyezi a hangsúlyt. Közép-Európában még nem jellemző, hogy a nyelvtanarképzésben ezt a nézetet ismertetik, sokkal inkább elméleti, mint gyakorlati a képzés mindmáig. Akik a kommunikatív nyelvtanítás módszertani repertoárját kívánják elsajátítani, a legegyszerűbben az úgynevezett CELTA képzésen tehetik ezt meg (A Cambridge-i Egyetem Nyelvi Központjának nyelvtanári képzése/továbbképzése). Vilagszerte évi mintegy 10 ezer angoltanart képeznek ki ezzel a módszerrel.
2012 augusztusában én is részt vettem ezen a képzésen/továbbképzésen, ahol többek közt egy saját tanórai anyagot kellett kidolgozni autentikus tananyag felhasználásával. Ezt az általam kidolgozott tananyagot kívánom most bemutatni.

Hivatkozások

Goodman, K.S. (1970): Reading: a psycholinguistic guessing game, International Reading association

Harmer, Jeremy (1999): How to Teach English, Longman

Harmer, Jeremy (2001): The Practice of English Language Teaching, Longman

Scrivener, Jim (1994): Learning teaching, Heinemann

Letöltések

Megjelent

2012-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Szemle: Idegen nyelvű közlemények

Hogyan kell idézni

Saját készítésű tananyagok a nyelvórán – Olvasási készség fejlesztésee Skills Related Tasks –. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 209-214. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5195