A zenei nevelés transzferhatásai csecsemő- és kisgyermekkorban
Absztrakt
A zenepedagógia különböző módszerei segítik a zenei képességek kifejlesztését, ám a rendszeres zenei nevelés valójában az egész személyiséget formálja. Mivel a zenei tevékenységek a személyiség egészét áthatják, az ez által létrejövő transzferhatás érvényesül egyéb, nem zenei területen is. Kodály Zoltán, Kokas Klára, Forrai Katalin, Mélykútiné Dietrich Helga, Nagy Balázsné Szarka Júlia tapasztalatai és vizsgálatai mind azt támasztják alá, hogy a zenei nevelés hat a kisgyermek általános fejlődésére, érzelmi életére, értelmi képességeinek alakulására, társas magatartására. Jellegéből adódóan rendkívül alkalmas a gyermek komplex személyiségének hatékony formálására, így lehetővé téve a gyermek számára, hogy egészséges lelkű, érzelmileg gazdag, boldog emberré válhasson.
Hivatkozások
Forrai Katalin (1986): Ének a bölcsődében. Zeneműkiadó, Budapest
Forrai Katalin (1974): Ének az óvodában. Editio Musica Budapest
Kodály Zoltán (1972): Visszatekintés I-II. Zeneműkiadó
Kokas Klára (1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. Zeneműkiadó
Nagy Balázsné Szarka Júlia (1997.): Az óvodai zenei nevelés iskola előkészítő szerepe. In: Hovánszki Jánosné (szerk.): Zenei nevelés az óvodában. Debrecen, 279–287.
Mélykútiné Dietrich Helga (2004): Zenei nevelés születés előtt és után. In: Döbrössy János (szerk.): Ének zene nevelés. Budapest, 9–16.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2012 Árvayné Nezvald Anett
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.