A zenei nevelés transzferhatásai csecsemő- és kisgyermekkorban

Szerzők

  • Árvayné Nezvald Anett

Absztrakt

A zenepedagógia különböző módszerei segítik a zenei képességek kifejlesztését, ám a rendszeres zenei nevelés valójában az egész személyiséget formálja. Mivel a zenei tevékenységek a személyiség egészét áthatják, az ez által létrejövő transzferhatás érvényesül egyéb, nem zenei területen is. Kodály Zoltán, Kokas Klára, Forrai Katalin, Mélykútiné Dietrich Helga, Nagy Balázsné Szarka Júlia tapasztalatai és vizsgálatai mind azt támasztják alá, hogy a zenei nevelés hat a kisgyermek általános fejlődésére, érzelmi életére, értelmi képességeinek alakulására, társas magatartására. Jellegéből adódóan rendkívül alkalmas a gyermek komplex személyiségének hatékony formálására, így lehetővé téve a gyermek számára, hogy egészséges lelkű, érzelmileg gazdag, boldog emberré válhasson.

Hivatkozások

Forrai Katalin (1986): Ének a bölcsődében. Zeneműkiadó, Budapest

Forrai Katalin (1974): Ének az óvodában. Editio Musica Budapest

Kodály Zoltán (1972): Visszatekintés I-II. Zeneműkiadó

Kokas Klára (1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. Zeneműkiadó

Nagy Balázsné Szarka Júlia (1997.): Az óvodai zenei nevelés iskola előkészítő szerepe. In: Hovánszki Jánosné (szerk.): Zenei nevelés az óvodában. Debrecen, 279–287.

Mélykútiné Dietrich Helga (2004): Zenei nevelés születés előtt és után. In: Döbrössy János (szerk.): Ének zene nevelés. Budapest, 9–16.

Letöltések

Megjelent

2012-12-30

Folyóirat szám

Rovat

Közlemények

Hogyan kell idézni

A zenei nevelés transzferhatásai csecsemő- és kisgyermekkorban. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(3-4), 117-123. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5144